Ilyen kezdésre a legrutinosabb dakarosok sem emlékeztek. Még az élmezőny tagjai is arra panaszkodtak. hogy a Villa Carlos Paz és San Juan között kijelölt 518 kilométeres szelektív az utóbbi évek egyik legnehezebb szakasza volt. Egyelőre nincsenek pontos adatok, hogy hány versenyzőnek jelentett végállomást, de az biztos, a mezőny jelentős részének megoldhatatlan feladat volt a teljesítése. Például a lengyel Adam Malysz (SMG) is kiesett, de az amerikai Robby Gordonnak (Hummer) vagy a címvédő spanyol Nani Romának (Mini) is rengeteg problémája akadt, hogy csak a legnagyobbakat említsük.
Visszatérve Szallerékra, a T2-es Toyota elektronikai rendszerével egész nap gondok adódtak, s bár folyamatosan próbálták orvosolni a problémát, elég gyötrelmes volt az előre haladás. Aztán tetézte a bajokat, hogy az elektronikai rendszer hibája miatt az autó hűtője sem működött rendesen, sőt az egészen finom összetételű, a legkisebb helyekre is beférkőző fesh-fesh homok el is tömítette. Márpedig iszonyatosan meleg volt, a kinti hőmérséklet meghaladta a 45 Celsius-fokot, tehát a kocsival minden egyes méter megtétele kegyetlen csatát jelentett.
S, hogy végképp kijusson nekik a „jóból”, a szakasz egyébként is nagyon mély homokban rendezett utolsó harmadát a kamionok teljesen feltúrták, azaz emberfeletti teljesítmény kellett a napi cél eléréséhez. Szallerék egyetlen pillanatra sem adták fel, 20 órát töltöttek a pályán, s bár hősies küzdelemben végigmentek a távon, arra már nem maradt elég idejük, hogy a keddi rajthoz odaérjenek. Hiába ült a Sandlander egyik legjobb szerelője a kocsiban, fizikai képtelenség volt teljesíteni az időtervet, márpedig így nem vághatott neki az egység a 2015-ös Dakar harmadik szakaszának.
A csapat színeiben így két egység folytatja a küzdelmet: a Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikhan és a mongol Namchin Lkhamaa, Udiikhuu Byambadelger, Batbold Surendorj hármas.