2015-től vadonatúj versenysorozatot indít az Audi, TT-autóinak népszerűsítésére, a széria a DTM versenynaptárát fogja végigkövetni a következő szezontól. Az Audi R8 LMS Kupa sikeres ázsiai bemutatkozása után saját piacát kívánja meghódítani a márkakupával, 1125 kilogrammos, 228 kilowattos (320 lóerős) teljesítményt leadó gépeivel. Az autóban helyet kap majd a teljesítményt gombnyomásra növelő ’push-to-pass’ rendszer, mely 22 kilowatt, azaz 30 lóerős többletet tesz lehetővé.
„Az Audi TT egy ikon, és vegyíti a sportosságot az érzéki dizájnnal, mely már a harmadik generációjánál jár.” – említette Professzor Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi Technikai Fejlesztések Menedzsmentjének igazgatósági tagja. „Számomra egy olyan autó vezetése, mint az Audi TT-é, a versenypályák sajátja is egyben. Az Audi TT Sport Kupával izgalmas megközelítést találtunk, amely lenyűgözi a rajongókat és pilótákat egyaránt.”
A 2015-ös szezonban a DTM hat németországi és a szomszédos országokban tartott versenyén az Audi kétfutamos fordulókat tervez, míg a 24 résztvevő autót a gyár fejlesztési részlegének egyik csúcsintézménye, a quattro GmbH fogja felkészíteni a hétvégékre. Ebből hat darab lesz üres a vendégsofőrök részére, a maradék 18 helyre pedig „mindenki jelentkezhet” a www.audi-motorsport.com-on. A több szintet magába foglaló kiválasztási rendszer közeli együttműködésben fog zajlani az Audi vezetői tapasztalat-programmal.
Markus Winkelhock, a Forma-1-et is megjárt német pilóta lesz az, aki felügyeli a kiválasztást, és irányítja majd a Kupára jelentkezőket. Az Audi DTM-csapatának korábbi versenyzője, egyúttal a nürburgringi 24 órás verseny győztese már ki is próbálhatta a prototípust: „Az Audi TT hamisíthatatlan versenyautó, ideális az újoncok számára, egyben nagy kihívás a vezetése. Ahogyan beleülsz, és elindulsz vele, azonnal megérzed a rokonságot a márka más versenyautóival.”
A harmadik generációs TT-t extrém könnyű karosszériája az acél és az alumínium keverékével ideális versenyautóvá teszi. A négyhengeres TFSI, és a hatsebességes gyorskapcsolású váltómű az utcai modellből lett átvéve, szinte változatlanul, míg a vezetőülésből elektronikusan módosítható aktív differenciálmű optimálisan biztosítja az lassú kanyarokból történő kigyorsítást az első tengelyen.
Heinz Hollerweger, a quattro GmbH ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy az Audi Sport TT Kupa kezdők és más sorozatokból érkezők számára is ideális választás, és nem megy el szó nélkül a biztonság mellett sem, ezért vették át az R8 LMS ultra PS1 Biztonsági Ülését.
A Kupa győztese lehetőséget kap arra, hogy bekapcsolódjon a gyártó sikeres GT3-as programjába, a DTM-re és a WEC-re irányuló promóció pedig sok fiatal versenyző álmává teszi az Audit. „Az Audi régóta a magas szintű versenyzésre koncentrál” – említette Dr. Wolfgang Ulrich, az Audi Motorsport főnöke. A gyártó először 2008-ban készített fel Audi R8 LMS-eket ügyfélcsapatok számára, a quattro GmbH pedig ismét megadja a lehetőséget, hogy valaki egy Audival próbálja ki a versenyzést.