DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap

WEC

A Nürburgringen köszörülné ki a Le Mans-i csorbát

A Le Mans-i 24 órás futamon az egész világ döbbenten nézte, ahogy a legesélyesebbnek tartott Toyota drámai körülmények között elveszítette a viadalt. Az akkori kudarcról a világelső autógyártó elnöke, Akio Toyota személyes hangvételű levélben emlékezett meg, a Toyota motorsport részlege pedig egy érzelmes, inspiráló videóval biztosította rajongóit arról, hogy továbbra is a győzelem a cél. A lehetőség pedig e hétvégén adott a visszavágásra: a TOYOTA GAZOO Racing versenynaptárában a következő megmérettetés a Nürburgring 6 órás futam lesz, ahol a japán márka ismét kemény küzdelemre számít a Porsche autóival – mind a gyártói, mind az egyéni bajnokságban – és arra készül, hogy a újra nyerő formában álljon rajthoz.

részletek

Ismét dobogón a Ford Le Mans-ban

Andy Priaulx, Harry Tincknell és Pipo Derani vezették a Ford Chip Ganassi Racing csapat 67-es rajtszámú Ford GT-jét, amely a 2017-es Le Mans 24 órás futam utolsó körében szerezte meg a második helyezést. Tincknellnek ekkor sikerült megelőznie az addig másodikként autózó Corvettet – pillanatokkal azelőtt, hogy lecsapott előttük a kockás zászló.

részletek

A Porschénél el sem akarták hinni, ami történt

Az egyik autó a pokolból a mennybe, a másik viszont a mennyből a pokolba jutott a Le Mans-i 24 órás versenyen.

részletek

Le Mans felülmúlta a tavalyi drámát

Nem hittük volna, hogy a Toyota utolsókörös bukásánál drámaibb futamot tud produkálni Le Mans, de így történt: ketten szálltak el az élről, órákon át Jackie Chanék vezettek, a Porsche az utolsó helyről nyert.

részletek

Mozgó aero és elektromos szakaszok a WEC-ben

A bokszkiállások utáni első kilométert elektromos hajtással kell megtenni: ez az egyik legfontosabb változás, melyet 2020-tól bevezettek a Le Mans-i 24 órás királykategóriájában.

részletek

Erős tüdő, acélos idegek - ez kell egy pilótának Le Mans-ban

Egy szauna forrósága, egy hullámvasút centrifugális ereje és még számtalan fizikai gyötrelem három órán át, miközben a legkisebb hiba is katasztrófához vezethet.

részletek

Valós idejű abroncsinformáció a Le Mans-i verseny alatt

Az autósportban volt már rá példa, hogy a technológia közelebb hozta a sportot a nézőkhöz és szurkolókhoz – idén a Le Mans-i 24 órás autóversenyt turbózzák fel egy kicsit azzal, hogy az abroncsinformációk már a verseny ideje alatt elérhetővé válnak.

részletek

A Ford megvédené Le Mans bajnoki címét

2016-ban a Ford új autóval és új csapattal vágott neki egy új feladatnak: újra győzelmet aratni Le Mans-ban, pontosan 50 évvel azután, hogy a Ford GT versenyautók hármas befutóval minden dobogós helyet meghódítottak az 1966-os futamon.

részletek

Messze van a Toyotától a Porsche Le Mans-ban

Ugyan a Porsche más programot futott, mint a rivális, a tempót tekintve lenyűgöző volt a tesztnapon a Toyota - az utolsó napokban nehéz dolga lesz a tavalyi győztesnek, ha fel akar zárkózni.

részletek

Buemi: Az a baj, hogy két bajnokságot is vezetek

Kétségkívül kijelenthető, hogy jelenleg a világ legkellemesebb problémájával rendelkező autóversenyzőt Sebastien Bueminek hívják, akinek most az a legfőbb dilemmája, hogy melyik bajnokságot ne nyerje meg inkább mégsem. Nick Heidfeld meg is sajnálta.

részletek

Lopez: Jól tette a Toyota, hogy lefokozott

A Formula-E párizsi hétvégéjén beszélgettünk a WTCC kényelmét idén két komoly kihívásra cserélő Jose Maria Lopezzel, aki egyelőre nem bánja a győzelmek hiányát, hiszen bőven lefoglalja őt a tanulás.

részletek

Lopez Monacót is kihagyhatja sérülése miatt

Nagyon úgy tűnik, hogy Jose Maria Lopez silverstone-i balesete komolyabb következményeket von maga után, mint azt elsőre hinni lehetett: a WEC után a Formula-E futamáról is hiányozhat, hiszen most mindent Le Mans-nak rendel alá.

részletek