DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Pusztán kikapcsolódás a WEC Alonsónak

Csak szabadidejét tölti majd máshol – vallja róla a McLaren főnöke. Brown szerint az F1-es kampányuk nem sérül a WEC miatt, egyszerűen Alonso most golfozás helyett egy Toyotával fog kikapcsolódni.

 „A Toyotánál csak kölcsönpilótának számít” – szögezte le egy sajtótájékoztatón Fernando Alonso helyzetét a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown. A spanyol világbajnok idén két sorozatban fog párhuzamosan versenyezni (legalábbis saját név alatt): a Formula-1-es szezon mellett a Hosszútávú-világbajnokságban is egész éves versenyzői szerepet vállalt magára. F1-es főnöke kijelentette, a mclarenes feladataira ez semmilyen befolyással nem lesz. „Minden pályán kívüli kötelezettségét minimalizáltuk, ide értve a szponzori és egyéb megjelenéseket is. Abban egyeztünk meg a Toyotával, hogy csak akkor fog utazgatni a világban, ha arra az autóvezetés miatt van szükség” – írta az F1Fanatic.

alonso_toyota_teszt_wec

Alonso már tesztelte is az LMP1-es Toyotát


Akár 26 versenyhétvégés szezon elé is nézhet a spanyol (igaz ehhez az kell, hogy a 6 órás fuji verseny és az USA Nagydíj ne egy hétre essen), így érthető, hogy Brownék nem szeretnék, ha feleslegesen fárasztaná magát. Ezen felül azonban van még egy oka a megkötéseknek. „Bár nincs olyan támogatója Toyotának, akivel érdekellentétünk alakulna ki, de nem is akarunk ilyen helyzetet megkockáztatni. Ezek mellett Alonso elsősorban a McLaren pilótája, számára a Formula-1 az első. Még ha bele is kezdett ebbe a vállalkozásba, hogy megnyerje a [WEC-s] bajnokságot – hiszen erről van szó -, elsősorban akkor is a McLaren F1-es pilótájaként tekintünk rá.”

Bár felmerülhet a kérdés, nem vállalt-e túl sokat magára a 36 éves pilóta, Brown erre egy kérdéssel tud rákontrázni. „Egyébként mi mást tenne a szabad hétvégéivel? Nem tesztelne F1-es autót, nem vezetné a szimulátort, így nem sok dolga akad. Mindenben rendelkezésünkre áll, amit kérünk tőle, a többi hétvégéje így gokartozással, golfozással, vagy bármi olyan dologgal telne, amit szeret. Ezek helyett most egy WEC-s Toyotában fog ülni.”

Brown amiatt sem aggódik, hogy a WEC-s program esetleg annak lenne jele, hogy Alonso másfelé kacsingat, esetleg kora miatt egyfajta autósportos kapuzárási pánikja lenne. Szerinte ez nem más, mint a spanyol versenyzés iránti szenvedélye. „Sosem láttam még ilyet. Szinte minden hétvégén vezet valahol, folyton autóban akar ülni. Szerintem ettől marad koncentrált és lendületes. Tudja ő, hogy mit csinál, nem vállalta volna ezt el, ha nem lenne biztos abban, hogy mindkét feladatát a lehető legmagasabb szinten tudja csinálni. Semmi mást nem látok bele, csak azt, hogy versenyezni akar, és meg szeretné nyerni Le Manst” – zárta gondolatait a szakember.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: