DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hartley: A WEC-ben Kvjat végre magába nézne

A Toro Rosso új-zélandi pilótájának van egy jó tanácsa elődje, az összeszedetlensége miatt a csapattól elküldött Danyiil Kvjat számára: ha két társával osztozna ugyanazon az autón, megtanulná, hogy nem mindig a csapat a hibás.

Az utolsó F1-es rajtját a tavalyi USA Nagydíjon abszolváló Kvjat nem tűnt el teljesen a királykategóriából, hiszen a Ferrari leszerződtette őt fejlesztőpilótaként, versenyzői szerződése azonban egyelőre nincs 2018-ra. Az orosz helyét a Toro Rossónál átvevő Brendon Hartley szerint Kvjat karrierjét az menthetné meg, ha sikerülne ülést találnia a Hosszútávú Világbajnokságban, ahol ő maga is töltötte az elmúlt éveit. A sportautókkal való versenyzés különlegessége, hogy a csapattársak ugyanazon autó volánja mögött váltogatják egymást, így a pilóták nem tudják a technikai egyenlőtlenségekre fogni, ha lassabbak valamelyik társuknál. Hartley szerint pedig a 23 éves orosznak nagy szüksége lenne az ilyenfajta tapasztalatra.

kvjat



„Nekem is rengeteget tanított a hosszútávú versenyzés” – mondta a Le Mans tavalyi győztese. „A fiatal versenyzők olykor beleesnek abba a hibába, hogy azonnal a csapatot és a technikát kezdik el hibáztatni ahelyett, hogy inkább egy kicsit magukba néznének. A hosszútávú versenyzésben viszont nincs mi mögé bújni, hiszen két másik pilótával kell ugyanazon az autón osztoznunk, így elkezdünk tanulni egymástól.”

„Teljesen nyitott közegbe kerülünk, ahol ha valamelyik csapattársunk gyorsabb, akkor azt nagyon hamar el kell tudnunk fogadni, ilyenkor pedig az az egyetlen helyes megoldás, ha alaposabban áttanulmányozzuk, hogy mit is csinál, vagy elbeszélgetünk vele erről. Én ebből nagyon sokat tanultam. Muszáj, hogy meglegyen közöttünk egy bizonyos fokú tisztelet, mert még ha minden egyes napon a legjobb teljesítményünkre törekszünk is, meg kell barátkoznunk a tudattal, hogy bizonyos esetekben a csapattársunk végzi majd a jobb munkát. A hosszútávú versenyzés ideális terep ahhoz, hogy elsajátítsuk ezt a hozzáállást, segítségével pedig teljesebb versenyzővé válhatunk.”

Hartley a WEC-karrierje nagyobb részében Mark Webberrel és Timo Bernharddal osztozott a Porsche LMP1-esén, 2015 után pedig tavaly is világbajnoki címig jutott a sorozatban. Ahogy neki sikerült végül utat találni az F1-be, úgy véleménye szerint Kvjat is visszajuthatna még egy királykategóriás autó ülésébe, ehhez viszont szinte biztosan a WEC-n át vezetne az út számára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: