Statisztika
Szám szerint - Mi mindenben dönt az Ausztrál Nagydíj?
Pár nap múlva az izgulós rajongók végre eldobhatják a körömvágó ollót. A Formula-1 világbajnokság nyitófutamát, és a köréje épülő várakozást csak fokozza, hogy a rajongók többsége csodában bízik, titkos esélyesek villantására számít. Nézzük most meg, milyen jelentősége volt a várva-várt idénynyitó futamoknak, mennyire jelezték előre a bajnokság kimenetelét? Számíthatunk-e arra a múlt ismeretében, hogy az ausztrál futam eredménye bepillantás enged a 2013-as üveggömbbe?
részletekSzám szerint - Tortaszeletek
2010-ben a Red Bull, a McLaren és a Ferrari uralta a világbajnokságot, és ez a papírforma szinte minden mérhető területen - így a dobogós helyezések számában is kifejezésre jutott. 2010-ben a Mercedesnek és a Renault-nak is, mint epizódistáknak jutott némi rivaldafény, de a három nagy csapat elvitte a "torta" legnagyobb darabjait.
részletekSzám szerint - Büntetések nélkül
A 2012-es világbajnokság végső eredményébe természetesen beleszóltak a váratlan műszaki hibák és a balesetek is. De ugyanígy befolyásoló tényező volt, amikor az eredeti rajtsorrendet megváltoztatták különböző vétségek miatt. Érdekes lehet megvizsgálni, hogy az utólagos büntetések nélkül, ki volt a leggyorsabb versenyző. Ez egyfajta edzés-világbajnokságként is felfogható.
részletekSzám szerint - örökranglista a pontok alapján
A pontrendszerek változása megnehezíti az úgynevezett örökranglista felállítását. Hiszen amíg Farina idejében egy sima győzelem csak 8 pontot ért, Clarknál és Stewartnál már 9 pontot. 1991-2004 között 10 pontra nőtt a futamgyőzelem, és 2003 után a már nyolcan kaptak érvényes pontot.
részletekSzám szerint - F1-es történetek: Az újévi futamoktól a csalafinta sztárokig
A Forma-1-es téli szünet egyik utolsó hétvégéjén idézzünk fel pár olyan különleges történetet, amelyek a száguldó cirkusz hatvanas-hetvenes éveinek jellemző hangulatához tartoztak...
részletekSzám szerint - Versenykörök
A leggyorsabb versenykörök átlagolásában verhetetlen az egyversenyes Masahiro Hasemi teljesítménye.
részletekSzám szerint - Győzelmi arányok
Gyakran jutunk el arra a gondolatvágányra, hogy vajon a jelenkor élversenyzői kiállják-e az összehasonlítást az előző korok sztárjaival? Hiszen mások voltak a szabályok, az autók, a pályák, a nehézségek. Michael Schumacher nyerte a legtöbb versenyt, 91-et (egy híján annyit, mint Alain Prost és Ayrton Senna együttesen), azonban a németnek erre 306 futam állt rendelkezésére. Jim Clarknak viszont esélye sem volt 91 futamot megnyernie, mert el sem indult annyi alkalommal!
részletekSzám szerint - A 2012-ben megtett versenykilométerek
A teljesített versenykilométerek értéke sokatmondó mutatószám. 2012-ben a brazil versenyen Räikkönen eldobott egy rekordot, az utólag oly sokszor kikarikírozott pályatévesztése miatt. Egyetlen kör híján az összeset teljesítette 2012-ben (99.9 %), ezért nem ismételhette meg Michael Schumacher 2002-es, 100%-os eredményét.
részletek
