Ennek statisztikáját az előző heti írásomban közöltük le.
Jeleztem akkor, hogy van egy ennél még felfokozottabb, nagyobb teljesítmény is, ami egy negyedik elemet is csatol a három megadott alkotóelemhez. Ez volna a rajttól a célig történő vezetés, élen autózás.
Azt hiszem, ennél nagyobb fölényt produkálni aligha lehet. Pole-pozíció, leggyorsabb versenykör, futamgyőzelem és ráadásul minden egyes kört az élen teljesíteni!
Ezt nevezik Grand Slam-nek.

Egy időszakban a kerékcsere nem volt kötelező, akkor talán könnyebb volt végig az élen maradni. Amióta a taktika része lett a kerékcsere, sőt kötelezővé is tették, egyre nehezebb Grand Slam-et produkálni. Ehhez ugyanis akkora előnyt kell kiautózni az első kerékcseréig, hogy még az élre lehessen visszaállni a mezőny elé!
Most pedig nézzük meg, ki hányszor volt képes ilyen lehengerlő fölényre egy versenyhétvége során, tehát Grand Slam-re.
Jim Clark kimagasló. Sokkal kevesebb versenyen (72 GP) vett részt, mint Michael Schumacher (306 GP), vagy Ayrton Senna (161 GP) - ennek ellenére jóval többször érte el az ellenfelek elkeserítésének ezt a maximumát.
| GRAND SLAM | db |
| Clark | 8 |
| M.Schumacher | 5 |
| A.Senna | 4 |
| Stewart | 4 |
| Mansell | 4 |
| Ascari | 4 |
| Piquet | 3 |
| Vettel | 2 |
| J.Brabham | 2 |
| Häkkinen | 2 |
| Alonso | 2 |
| Lauda | 1 |
| Fangio | 1 |
| Moss | 1 |
| D.Hill | 1 |
| Regazzoni | 1 |
| Ger.Berger | 1 |
| Ickx | 1 |
| G.Villeneuve | 1 |
| Laffite | 1 |
| Hawthorn | 1 |
| Siffert | 1 |