Statisztika
Szám szerint: Győzedelmes évek - élre törhet a Mercedes
Vajon melyik évben, és melyek voltak a legerősebb, legdominánsabb, győzelmet győzelemre leghatékonyabban halmozó csapatok? Az évekre bontott listára kerüléshez a csapatoknak legalább futamaik felét meg kellett nyerniük, tehát 50%-os győzelmi arányt kellett hozniuk!
részletekSzám szerint: A duplán fontos zárófutam
Ebben az évben először fordul elő a világbajnokság történetében, hogy szabályzatilag, nyíltan támogatják az utolsó pillanatig mesterségesen fenntartott többesélyességet. Most már a látszatra sem ügyelnek, hanem az utolsó futam jelentőségét a duplájára emelték, annak érdekében, hogy növeljék az élboly bizonytalanságát.
részletekSzám szerint: Meddő versenyek
Most azt vizsgáljuk meg, hogy kik voltak a vb-pontot hiányoló, viszonylag sikertelen versenyzők. Vajon hány versenyen át tartott a pontínséges időszakuk? Azaz hányszor teljesítettek ebből a szempontból ""meddő" versenyt?
részletekSzám szerint: Harc a rajtelsőségért
Az időmérés csúcspontja természetesen a Q3, amikor a legjobb pozíciókért kell küzdeni, és a győzelmi esélyt megkaparintani. Ebben az évben is történtek meglepetések a kvalifikációk első vagy második szakaszában, és csak az utolsó etapban (Q3) állt helyre a ""papírforma".
részletekSzám szerint: Akik cserélgették a kolompot
Azok a versenyek élményszámba mennek, amelyeken gyakori váltás van az élen. Nagyon emlékezetesek ezek a helycserék, és jól be is vésődhetnek, hiszen az élen végrehajtott előzések mindig reflektorfénybe kerülnek.
részletekSzám szerint: Forma átmentése a Forma-1-ben
Az időmérő edzéseken mutatott teljesítmény sorrendiségét vetjük össze a versenyen produkált eredményekével. Az időmérő edzést és a versenyt előbb közös nevezőre kell hozni, erre a célra én a vb-pontok rendszerét választottam ki. 2014-ben eddig összesen hat versenyt rendeztek.
részletekSzám szerint: Teljes nemzeti győzelem
A felcsendülő himnusznak általában a győztessel, és a győztes csapattal azonos nemzetiségű nézők örülnek igazán. Ha a versenyző állampolgársága és versenycsapatának székhelye is ugyanaz az ország, akkor csak egyszer játsszák el a szükséges himnuszt.
részletekSzám szerint: ""Megérdemelt" világbajnoki címek
Gyakran elgondolkodnak a rajongók azon, hogy vajon egy adott évben mennyire érdemelte meg a világbajnoki címet az ünnepelt versenyző. Főként akkor születnek ilyen gondolatok a szurkolókban, ha nem kedvencük nyert.
részletekSzám szerint - Előre, fiatalok!
A futamgyőzelemre a legnehezebb szert tenni, mert szakadatlan koncentrációt, tartós és mindenkinél gyorsabb versenytechnikát igényel. Az első rajthelyet megszerezni viszont néhány esetben sikerült - kis túlzással mondva - színtiszta kockáztatással kivívni.
részletekSzám szerint - Jogszerű pontok a csapatoknál
Az előző héten a versenyzők által elért eredményeket fésültük egybe, sajátos módon, homogén pontviszonyok között. Akkor minden befutót egységesen 9, 6, 4, 3, 2, 1 ponttal számoltunk, attól függetlenül, hogy melyik évben érte az adott eredményt.
részletekSzám szerint: "Jogszerű" pontlista
Az évtizedek során néhányszor átváltozott a pontozási szisztéma, először 5+1 versenyzőt, később hatot, majd nyolcat, és jelenleg tízet értékelnek és díjaznak világbajnoki pontottal. Ezért nem volna igazságos az összpontszámokat összefésülni.
részletekSzám szerint: Győzelmek gyakorisága
A győzelmi statisztikák lineárisan, csökkenő sorrendbe szedett nyerési darabszámmal rangsorolják a versenyzőket. Ez azonban nem mindig fair. A pilóták eltérő mennyiségű versenyen vettek részt, nem mindenkinek volt ugyanannyi lehetősége futamgyőzelmeket aratni. Nézzük meg, hogy százalékos számítással milyen sorrend alakul ki!
részletek