Motorszabály
2014-es motorok a Spanyol Nagydíjig?
Az F1-es motorok fejlesztésének új szabályai a gyakorlatban azt jelenthetik, hogy a csapatok tavalyi erőforrásaikat fogják használni a Spanyol Nagydíjig, a továbbfejlesztett változatok pedig az európai versenyeken mutatkoznak be.
részletekEzért fontos a Renault-nak a V6-os motor
Hatékonyság és az utcai autókba átültethető tapasztalat – ezt jelentik a Renault számára a Formula-1 jelenlegi szabályai. A jövőt határozottan a Formula-E-ben látják.
részletekÚj motorok jöhetnek az F1-ben 2016-tól
Bár konkrétumokról még nem állapodtak meg, a tegnapi genfi csúcstalálkozón kijelölték a követendő útirányt: új, hangosabb, erősebb, olcsóbb motorok jöhetnek a 2016-os szezontól.
részletekA Mercedes feladná előnyét az egyezségért?
Német sajtóhírek szerint a Mercedes komoly áldozatot készül hozni az F1-es motorválság megoldásának érdekében: előnyének nagy részéről lemondhat a gyár, ha maradnak a V6-os turbók.
részletekEcclestone 2016-ra hibrid szívómotorokat akar
A hibrid rendszereket nem dobná ki az F1-ből, a hathengeres turbóktól viszont megszabadulna Bernie Ecclestone, aki 2016-ra már ezer lóerős szívómotorokat szeretne látni. A csapatokon múlhat.
részletekA koreaiak nem is tudják, hogy lesz futamuk
Egyre nagyobb a rejtély a jövő évi F1-es versenynaptárba váratlanul belegyömöszölt Koreai Nagydíjat illetően. A jelek szerint a szervezőknek sem szóltak erről, ami csak tovább erősíti azt a feltételezést, hogy nem is lesz futam.
részletekCsak taktikai okokból került be Korea a naptárba?
Nagy meglepetést okozott szerdán, amikor az FIA kiadta a 21 futamra bővített jövő évi F1-es versenynaptárat, amelyben Dél-Korea is szerepel. Ám egy sejtés szerint senkinek nem áll szándékában versenyt rendezni az országban, csupán a szabályok kijátszása miatt nevezték azt meg.
részletekTényleg kiszállhat a Mercedes az F1-ből?
Ha a költségcsökkentés jegyében standardizálják a hibridrendszereket, az a Mercedes kiszállásához vezethet, a magas költségek viszont más gyártókat űzhetnek el. Két jövő áll a Formula-1 előtt.
részletek2015: Több vitatott szabályt is töröltek
Dupla pontok az utolsó futamon? Állórajt a safety car után? A csapat és a versenyző közti beszélgetés korlátozása? Úgy néz ki, a szurkolók mindezeket elfelejthetik, az F1 Bizottság döntött.
részletekHorner szerint a V6-os ikerturbó a megoldás
Kissé meglepő ötlettel állt elő Christian Horner Abu Dhabiban: szerint a hathengeres ikerturbó jelentheti a jövőt az F1 számára, méghozzá a költségeket csökkentő standard ERS használatával.
részletekMotorok: A Force India a Mercedes pártján áll
Az F1-nek semmi szüksége a költségek növekedésére, illetve motorháborúra – ez Bob Fernley, a Force India helyettes csapatvezetőjének véleménye a kérdésről.
részletekHorner kifogásolja a Mercedes önzőségét
Továbbra sem csillapodnak a kedélyek a motorfejlesztések befagyasztása körüli vitában. Christian Horner szerint a Mercedes és partnerei kivételével az F1 minden résztvevője támogatná az enyhítést, és reméli, hogy a szavazás idejéig Toto Wolffék is jobb belátásra térnek.
részletek