DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap

Motorszabály

2014-es motorok a Spanyol Nagydíjig?

Az F1-es motorok fejlesztésének új szabályai a gyakorlatban azt jelenthetik, hogy a csapatok tavalyi erőforrásaikat fogják használni a Spanyol Nagydíjig, a továbbfejlesztett változatok pedig az európai versenyeken mutatkoznak be.

részletek

Ezért fontos a Renault-nak a V6-os motor

Hatékonyság és az utcai autókba átültethető tapasztalat – ezt jelentik a Renault számára a Formula-1 jelenlegi szabályai. A jövőt határozottan a Formula-E-ben látják.

részletek

Új motorok jöhetnek az F1-ben 2016-tól

Bár konkrétumokról még nem állapodtak meg, a tegnapi genfi csúcstalálkozón kijelölték a követendő útirányt: új, hangosabb, erősebb, olcsóbb motorok jöhetnek a 2016-os szezontól.

részletek

A Mercedes feladná előnyét az egyezségért?

Német sajtóhírek szerint a Mercedes komoly áldozatot készül hozni az F1-es motorválság megoldásának érdekében: előnyének nagy részéről lemondhat a gyár, ha maradnak a V6-os turbók.

részletek

Ecclestone 2016-ra hibrid szívómotorokat akar

A hibrid rendszereket nem dobná ki az F1-ből, a hathengeres turbóktól viszont megszabadulna Bernie Ecclestone, aki 2016-ra már ezer lóerős szívómotorokat szeretne látni. A csapatokon múlhat.

részletek

A koreaiak nem is tudják, hogy lesz futamuk

Egyre nagyobb a rejtély a jövő évi F1-es versenynaptárba váratlanul belegyömöszölt Koreai Nagydíjat illetően. A jelek szerint a szervezőknek sem szóltak erről, ami csak tovább erősíti azt a feltételezést, hogy nem is lesz futam.

részletek

Csak taktikai okokból került be Korea a naptárba?

Nagy meglepetést okozott szerdán, amikor az FIA kiadta a 21 futamra bővített jövő évi F1-es versenynaptárat, amelyben Dél-Korea is szerepel. Ám egy sejtés szerint senkinek nem áll szándékában versenyt rendezni az országban, csupán a szabályok kijátszása miatt nevezték azt meg.

részletek

Tényleg kiszállhat a Mercedes az F1-ből?

Ha a költségcsökkentés jegyében standardizálják a hibridrendszereket, az a Mercedes kiszállásához vezethet, a magas költségek viszont más gyártókat űzhetnek el. Két jövő áll a Formula-1 előtt.

részletek

2015: Több vitatott szabályt is töröltek

Dupla pontok az utolsó futamon? Állórajt a safety car után? A csapat és a versenyző közti beszélgetés korlátozása? Úgy néz ki, a szurkolók mindezeket elfelejthetik, az F1 Bizottság döntött.

részletek

Horner szerint a V6-os ikerturbó a megoldás

Kissé meglepő ötlettel állt elő Christian Horner Abu Dhabiban: szerint a hathengeres ikerturbó jelentheti a jövőt az F1 számára, méghozzá a költségeket csökkentő standard ERS használatával.

részletek

Motorok: A Force India a Mercedes pártján áll

Az F1-nek semmi szüksége a költségek növekedésére, illetve motorháborúra – ez Bob Fernley, a Force India helyettes csapatvezetőjének véleménye a kérdésről.

részletek

Horner kifogásolja a Mercedes önzőségét

Továbbra sem csillapodnak a kedélyek a motorfejlesztések befagyasztása körüli vitában. Christian Horner szerint a Mercedes és partnerei kivételével az F1 minden résztvevője támogatná az enyhítést, és reméli, hogy a szavazás idejéig Toto Wolffék is jobb belátásra térnek.

részletek