DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Force India: Nem a Mercedes diktál

Bár általában az F1 kiscsapatai – függőségi helyzetük miatt – úgy szavaznak az új szabályokra, ahogy motorszállítójuk gondolja, a Force India szembehelyezkedik a Mercedessel az olcsóbb motorok kérdésében.

A Force India az utóbbi időszakban többször bizonyította, hogy jobban szereti saját útját járni: az istálló még a teljes Formula-1-et is feljelentette az Európai Uniónál szerintük igazságtalan és jogsértő működése miatt. Szintén nem fognak mást követni a független motorszállítóra vonatkozó szavazás során – az FIA hétfőn erősítette meg, hogy megbeszéléseket kezdenek egy alternatív, a hibrideknél olcsóbb erőforrásról, amelyek egy tender kiíráshoz vezethetnek.

Bár a motorszállítók – a Mercedes biztosan – vélhetően az alternatív megoldás ellen szavaznak, a Formula-1 döntéshozó rendszere miatt elképzelhető, hogy a független motorgyártó 2017-ben támogatásuk nélkül is megérkezik. A Stratégiai Csoportban egyszerű, az F1 Bizottságban abszolút többségre van szükség a szabály megszavazásához. A kisebb csapatok számbeli fölényük miatt dönthetnek – legalábbis akkor, ha a Ferrari nem folyamodik vétójogához.



Általában az új szabályok megszavazásánál megszokott, hogy a partnercsapatok motorszállítójukat követik, a Stratégiai Csoportban tag Force India azonban biztosan nem fog nemet mondani a javaslatra csak azért, mert a Mercedes így tesz.

„A Force India támogatni fogja a független motor ötletét, ez a megfelelő dolog a F1 számára. Az F1-ben mindig is szükség van egy független félre. Üdvözlöm az érkezését, abszolút helyes megoldás” – mondta az istálló helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley a motorsport.com-nak. „Hogy arról beszéljünk, milyen hatással fog járni, arra még várnunk kell, amíg megismerjük a körülményeket, de úgy gondolom, a kezdeményezés teljes mértékben helyénvaló.” Mikor arról kérdezték, hogy a javaslat eljut-e a feljebb említett testületeken az FIA-ig, így válaszolt: „Mind az FIA, mind a kereskedelmi jogok tulajdonosa szeretné, ezért sok minden nem állhat az útjába.”

A javaslatot a Toro Rosso is támogatja, habár nem biztos, hogy az istálló jövőre a királykategóriában lesz. „Megoldást kell találni arra, hogy lejjebb szorítsuk a költségeket. Nem újdonság, amit most mondok, már két éve is beszéltem róla” – mondta Franz Tost, az istálló első embere. „Az új hibrid szabályozás technikai részről fantasztikus. Ez a jövő, az utcai autók technológiája. Az ügyfeleknek azonban, akik motort kapnak tőlük, elfogadható áron kell hozzájuk jutniuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: