Gumik
Mégsem jönnek a nagyobb felnik az F1-be?
Az abroncsokat szállító Pirelli kételkedik benne, hogy az alacsonyprofilú gumik jelentik a sportág jövőjét. Nagyobb tömegük is amellett szól, hogy maradjanak a jól bevált kerekek.
részletek2017-re is egyetlen gumigyártót keres az F1
Az FIA hivatalosan is megnyitotta az új pályázatot azon abroncsbeszállítók számára, amelyek 2017 és 2019 között szeretnék ellátni a Formula-1 mezőnyét.
részletekMiért nem akar az F1 újabb gumiháborút?
Érdekes tendencia kezd kirajzolódni: azok, akik jelenleg nem aktív részesei a Formula-1-nek, támogatják, hogy a sportban újra több gumiszállító legyen, a bennfentesek azonban ellenzik ezt az irányt.
részletekA Michelin visszatérne, de csak ha diktálhat
Az F1-ben utoljára 2006-ban feltűnő abroncsgyártó számára most már nem akadály a gumiharc hiánya, ám csak akkor jönnének vissza, ha beleszólhatnának a szabályokba.
részletekSzám szerint – Versenyben a gumik
A megfelelő köridő elérésben elsősorban a gumi játssza a főszerepet. Nézzük át pár mondatban a versenygumik történetének, ennek a bonyolult és változatos sztorinak a legfőbb F1-es állomásait.
részletekEgyik gumiját teljesen átalakította a Pirelli
Az F1 gumiszállítója a kritikákkal teli kezdeti évek után elégedetten zárta 2014-et, ám annak ellenére is változtat egyik keverékén, hogy tavaly minden a várakozásai szerint alakult.
részletekSzélesebb gumik? – A Pirelli támogatja
Az F1 látványosabbá tételének egyik módja a szélesebb abroncsok bevezetése lehet. A gumiszállító a nagy számok törvényében hisz, és úgy becsüli, 2017-től jöhet a változtatás.
részletekWebber: A mai Formula-1 nem verseny
Hímes tojásként kezelendő autók, Ecclestone kijelentései, Verstappen, versenyeket író gumik, DRS, fizetős versenyzők – felsorolni is nehéz, mi minden bosszantja Mark Webbert az F1-ben. Most kiöntötte szívét.
részletekRaikkönen: Minden kanyar előtt találgatok
Kimi Raikkönen önmagához képest meglehetősen bőbeszédű volt, amikor kifejtette, miben is rejlik idei gondjainak fő oka. A finn úgy érzi, a megoldást keresve több pontot is eldobott már az idei F1-es szezonban.
részletekPirelli: a szezon egyik legváltozatosabb pályája jön
Az olasz gumigyártó egy kiállásra és könnyű versenyre számít a hétvégi USA Nagydíjon, noha az austini F1-es pályát az egyik legváltozatosabbnak tartják a szezonban.
részletekMiért esőgumi, ha úgyis bejön a Safety Car?
A Pirelli motorsport-igazgatója szerint kulcsfontosságú lenne megérteni, hogy a versenyigazgatóság milyen pályán heverő vízmennyiség után hívja be a safety cart.
részletekÚjabb változó került a duplapontos szezonzáróba
A csapatok számára már így is különösen nagy lesz a tét az idény utolsó versenyén, az Abu Dhabi Nagydíjon, ahol az F1 történetében először osztanak dupla pontokat - ám a Pirelli most még erre is rátett egy lapáttal, amikor a két leglágyabb keveréket jelölte ki a szezonzáróra.
részletek