DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap

Gumik

Mégsem jönnek a nagyobb felnik az F1-be?

Az abroncsokat szállító Pirelli kételkedik benne, hogy az alacsonyprofilú gumik jelentik a sportág jövőjét. Nagyobb tömegük is amellett szól, hogy maradjanak a jól bevált kerekek.

részletek

2017-re is egyetlen gumigyártót keres az F1

Az FIA hivatalosan is megnyitotta az új pályázatot azon abroncsbeszállítók számára, amelyek 2017 és 2019 között szeretnék ellátni a Formula-1 mezőnyét.

részletek

Miért nem akar az F1 újabb gumiháborút?

Érdekes tendencia kezd kirajzolódni: azok, akik jelenleg nem aktív részesei a Formula-1-nek, támogatják, hogy a sportban újra több gumiszállító legyen, a bennfentesek azonban ellenzik ezt az irányt.

részletek

A Michelin visszatérne, de csak ha diktálhat

Az F1-ben utoljára 2006-ban feltűnő abroncsgyártó számára most már nem akadály a gumiharc hiánya, ám csak akkor jönnének vissza, ha beleszólhatnának a szabályokba.

részletek

Szám szerint – Versenyben a gumik

A megfelelő köridő elérésben elsősorban a gumi játssza a főszerepet. Nézzük át pár mondatban a versenygumik történetének, ennek a bonyolult és változatos sztorinak a legfőbb F1-es állomásait.

részletek

Egyik gumiját teljesen átalakította a Pirelli

Az F1 gumiszállítója a kritikákkal teli kezdeti évek után elégedetten zárta 2014-et, ám annak ellenére is változtat egyik keverékén, hogy tavaly minden a várakozásai szerint alakult.

részletek

Szélesebb gumik? – A Pirelli támogatja

Az F1 látványosabbá tételének egyik módja a szélesebb abroncsok bevezetése lehet. A gumiszállító a nagy számok törvényében hisz, és úgy becsüli, 2017-től jöhet a változtatás.

részletek

Webber: A mai Formula-1 nem verseny

Hímes tojásként kezelendő autók, Ecclestone kijelentései, Verstappen, versenyeket író gumik, DRS, fizetős versenyzők – felsorolni is nehéz, mi minden bosszantja Mark Webbert az F1-ben. Most kiöntötte szívét.

részletek

Raikkönen: Minden kanyar előtt találgatok

Kimi Raikkönen önmagához képest meglehetősen bőbeszédű volt, amikor kifejtette, miben is rejlik idei gondjainak fő oka. A finn úgy érzi, a megoldást keresve több pontot is eldobott már az idei F1-es szezonban.

részletek

Pirelli: a szezon egyik legváltozatosabb pályája jön

Az olasz gumigyártó egy kiállásra és könnyű versenyre számít a hétvégi USA Nagydíjon, noha az austini F1-es pályát az egyik legváltozatosabbnak tartják a szezonban.

részletek

Miért esőgumi, ha úgyis bejön a Safety Car?

A Pirelli motorsport-igazgatója szerint kulcsfontosságú lenne megérteni, hogy a versenyigazgatóság milyen pályán heverő vízmennyiség után hívja be a safety cart.

részletek

Újabb változó került a duplapontos szezonzáróba

A csapatok számára már így is különösen nagy lesz a tét az idény utolsó versenyén, az Abu Dhabi Nagydíjon, ahol az F1 történetében először osztanak dupla pontokat - ám a Pirelli most még erre is rátett egy lapáttal, amikor a két leglágyabb keveréket jelölte ki a szezonzáróra.

részletek