A Pirelli a korábbi években emlékezetesen gyorsan elfogyó gumikat gyártott, amelyek sokkiállásos versenyeket és éles kritikákat hoztak. A 2014-es szabályváltoztatásokkal, V8-ról V6-os motorokra váltással vett stratégiájuk fordulatot, ami végső soron odáig vezetett, hogy idén a pár éve még elképzelhetetlen egykiállásos futamok váltak megszokottá.
„Nagyon más a két-három évvel ezelőttihez képest, amikor a vezetési stílusod hatással lehetett arra, hogyan koptatod el a gumikat. Jelenleg ez nem sokat számít” – panaszkodott a Lotus pilótája, Romain Grosjean. „Azt preferáltam, amikor gondolkodnunk kellett, és változtatnunk a vezetésen, mikor kopni kezdett. Ez azt jelenti, hogy ha kissé lassan kezdtél az elején, akkor előnyöd volt másokhoz képest, aztán megpróbálkozhattál egy előzési manőverrel.”
Mostanában azonban korántsem ez a helyzet, az egykiállásos versenyek pedig az előzés esélyeit is rontják – épp ezért nem támogatja a Michelin koncepcióját, amely tartósabb gumikat hozna a Formula-1-be. „Ausztria jó példa. Sergio Perez mögött haladtam a verseny elején, én szuperlágyakon, ő lágyakon, ezért enyém volt a tapadási előny, mégsem tudtam megelőzni, mert ahányszor megpróbáltam közelebb kerülni hozzá, a gumik túlhevültek, én pedig tapadást vesztettem, nem tudtam előzni.”
„2012-ben és 2013-ban, mikor a gumik kopásban voltak, rossz tapadási szintre kerültek, a hátul haladó pedig ebből előnyt kovácsolhatott. Most egészen konstansok maradnak, de ha a körön belül egy bizonyos ablakba kerülsz, akkor tapadást veszítesz, ha pedig egy másik autót követsz, akkor leszorítóerőt vesztesz. Így még többet csúszkálsz, még több tapadást veszítesz, előzni pedig nehezebb lesz” – magyarázta Grosjean a problémát.