A Stratégiai Csoport egyik régóta emlegetett módosítási javaslata, hogy a jövő évtől a csapatok maguk választhassák ki, melyik gumikeverékeket szeretnék használni az egyes versenyhétvégéken. A Pirelli fő ellenérve ezzel kapcsolatban eleinte az volt, hogy a szabad gumiválasztás biztonsági aggályokat vethet fel, ha pedig egy túl merész istálló olyan abroncsot választana, amely nem működik jól egy adott pályán, azonnal a Pirellit vennék elő bűnbakként.
Most azonban úgy tűnik, az olasz gumicég hajlik egy kompromisszumos megoldásra. Paul Hembery Silverstone-ban elmondta, hogy tervük szerint egyes futamokon továbbra is ők jelölik majd ki a használható keverékeket (az olyan helyeken, ahol tényleg komoly biztonsági aggodalmak merülhetnek fel, mint például Monzában), míg más pályákra úgynevezett „szabadkártyát” kapnának a csapatok, és mindenki magának választhatja ki a kívánt gumikat.
„A végleges megoldáshoz még nem jutottunk el, de egyre közelebb kerülünk ahhoz, amit a csapatok akarnak. Ezáltal megadjuk a sportnak azt, amire szüksége van, miközben mi is fenntarthatjuk a biztonság szükséges szintjét” - mondta a Pirelli sportigazgatója.
Hembery állítása szerint még a hétvége során is több új és izgalmas ötlet merült fel a jövőbeli gumiszabállyal kapcsolatban, amelyekről szeptemberig kell dönteniük ahhoz, hogy már a következő szezonban alkalmazhassák őket.
Az is valószínűnek tűnik, hogy a csapatok kérésének eleget téve a Pirelli a jelenlegi négyféle gumikeveréket egy ötödikkel fejeli meg, ezzel is növelve a lehetséges kombinációk számát. Az új gumikeverék a sor egyik végére kerülhet, és vélhetően „szuper szuperlágy” vagy „ultralágy” lesz a neve.
„Egy újabb lépés lehet a jövő évre a szuper szuperlágy keverék, ami tulajdonképpen olyan szuperlágy lesz, amely a jelenleginél is egy fokkal puhább, és Monacóban, vagy esetleg Szingapúrban lesz bevethető” - magyarázta az új elgondolást Hembery.