DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Nem várható bojkott a gumik miatt

A spái defektek után gumibotrány körvonalazódott, amely nem példa nélküli az F1 történetében. A versenyzők szövetsége azonban hangsúlyozta, párbeszédre van szükség, nem fognak futamokat bojkottálni.

A Formula-1 rajongóiban még élénken él a 2005-ös USA Nagydíj emléke, amikor a gumiabroncsok miatt az összes Michelint használó csapat bojkottálta a futamot, amely mindössze hat résztvevővel zajlott. Évekkel később, a 2013-as silverstone-i gumihibák hatására szintén felmerült, hogy a pilóták megtagadják a versenyzést. Nico Rosberg és Sebastian Vettel váratlan spái defektjei után a Pirelli abroncsai újra a kritikák kereszttüzébe kerültek, de a versenyzők szövetsége, a GPDA cáfolja, hogy ezúttal a bojkott valós lehetőség lenne.

„Messze vagyunk egy efféle szituációtól” – mondta a motorsport.com-nak Alexander Wurz, a GPDA elnöke. „Az ilyesmi sok gyártóval megtörtént már, nem csak a Pirellivel. Ez volt a helyzet a Michelinnel és Bridgestone-nal is. Az oka az, hogy az F1-ben technikailag minden folytonosan fejlődik, a gumikat érő erőhatások pedig gyorsan megnövekedhetnek. Vékony a határ a teljesítmény és biztonság között, melyet el kell fogadnunk. De emellett gyakran le kell ülnünk és beszélnünk arról, hol vagyunk ehhez a határhoz képest. Alatta vagy felette? Konstruktív párbeszédre van szükség.”



Wurz elárulta, a GPDA, Pirelli és FIA kapcsolatban álltak a Belga Nagydíj után, Monzában pedig újra leülnek tárgyalni. „Folyamatban van egy párbeszéd, amely különösen fontos a sport evolúciója számára. Fontos, hogy eszmét cseréljünk arról, amit a versenyzők tudnak, amit a Pirelli talál, valamint arról, mi az FIA álláspontja” – magyarázta a korábbi F1-es osztrák, aki azonban további részleteket nem árult el. „Tehát beszélünk, de úgy gondolom, hogy ezekben a helyzetekben, melyek néhány felet érintenek, a legjobb, ha a részletek magánjellegűek maradnak.”

„Két meghibásodást láthattunk Spában, egyet meg tudunk magyarázni, a másik továbbra is vizsgálat alatt áll. Az F1 történetében azonban már sok gumihibát láttunk. Nem hibáztatunk senkit, egyedül azt akarjuk tudni, hogy áll most a jövő, milyen lépéseket fognak meghozni. Ezekről még nem született végső döntés, ezen a ponton pedig nem szeretnék a részletekbe menni” – hangsúlyozta Wurz, hogy nem tartanak vétkesnek senkit, habár a Belga Nagydíj után a Ferrari a Pirellit okolta és fordítva.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: