Aerodinamika
Az aeroelőny is a Mercedesnél lehet
Semmi kétség afelől, hogy eddig a német gyártó készítette a legerősebb F1-es motorokat, de egy volt pilóta szerint karosszéria terén is kimagasló munkát végeztek az idei szezonra.
részletekEmlékszünk az F1 legdurvább hátsószárny-tervére?
Az előzések nem csak ma, de a sportág történetében mindig terítéken voltak: a Nemzetközi Automobil Szövetség 2005-ben minden korábbinál radikálisabb koncepcióval állt elő.
részletek„Miért az autómat nézi a lányok feneke helyett?”
Ha F1-es gépek dizájnjáról van szó, sokat látott szakemberek mellett a nem mérnöki pályáról induló Giorgo Piola neve is ott van a legjobbak között, aki számtalan érdekességet osztott meg a sportág elmúlt 40 évéről.
részletekHonnan ered az F1-es autók kólásüveg-formája?
Ha megfigyeljük, az F1-es gépek régóta úgy vannak kialakítva, hogy hátrafelé egyre szűkülnek, akárcsak egy kólásüveg - de ki volt az, aki ezáltal hatékonyabban tudta alkalmazni a légáramlatokat?
részletekEltűnhetnek-e a csúnya orrkúpok 2017-ben?
2014-ben igencsak nehéz volt hozzászoknunk a szemnek cseppet sem kedves orrkúpok látványához - egy volt F1-es mérnöknek rossz híre van azok számára, akik változásban reménykednek.
részletekA Ferrari nem játszik a leszorítóerővel
A nagy leszorítóerőt igénylő F1-es pályákon - például Austinban - a megszokottnál jobban szenved a Scuderia, és már le is tettek arról, hogy idén fel tudjanak zárkózni ezen a téren.
részletekA Ferrari és a Red Bull régóta trükközhet
A Williams teljesítményért felelős mérnöke úgy látja, hogy csapata már hetekkel ezelőtt tudott a két rivális alakulat által használt flexibilis légterelőkről, melyek átmentek az FIA tesztjén.
részletek