DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek

Aerodinamika

Az aeroelőny is a Mercedesnél lehet

Semmi kétség afelől, hogy eddig a német gyártó készítette a legerősebb F1-es motorokat, de egy volt pilóta szerint karosszéria terén is kimagasló munkát végeztek az idei szezonra.

részletek

Emlékszünk az F1 legdurvább hátsószárny-tervére?

Az előzések nem csak ma, de a sportág történetében mindig terítéken voltak: a Nemzetközi Automobil Szövetség 2005-ben minden korábbinál radikálisabb koncepcióval állt elő.

részletek

„Miért az autómat nézi a lányok feneke helyett?”

Ha F1-es gépek dizájnjáról van szó, sokat látott szakemberek mellett a nem mérnöki pályáról induló Giorgo Piola neve is ott van a legjobbak között, aki számtalan érdekességet osztott meg a sportág elmúlt 40 évéről.

részletek

Honnan ered az F1-es autók kólásüveg-formája?

Ha megfigyeljük, az F1-es gépek régóta úgy vannak kialakítva, hogy hátrafelé egyre szűkülnek, akárcsak egy kólásüveg - de ki volt az, aki ezáltal hatékonyabban tudta alkalmazni a légáramlatokat?

részletek

Eltűnhetnek-e a csúnya orrkúpok 2017-ben?

2014-ben igencsak nehéz volt hozzászoknunk a szemnek cseppet sem kedves orrkúpok látványához - egy volt F1-es mérnöknek rossz híre van azok számára, akik változásban reménykednek.

részletek

A Ferrari nem játszik a leszorítóerővel

A nagy leszorítóerőt igénylő F1-es pályákon - például Austinban - a megszokottnál jobban szenved a Scuderia, és már le is tettek arról, hogy idén fel tudjanak zárkózni ezen a téren.

részletek

A Ferrari és a Red Bull régóta trükközhet

A Williams teljesítményért felelős mérnöke úgy látja, hogy csapata már hetekkel ezelőtt tudott a két rivális alakulat által használt flexibilis légterelőkről, melyek átmentek az FIA tesztjén.

részletek