DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 19. vasárnap
F1

Ezért nem örülnek az F1-es mérnökök a halónak

A 2018-ra kötelezővé tett fejvédelmi eszköznek több előnye van a biztonság növelése mellett is, ám a szakemberek szerint egy bizonyos területen komoly hátráltató tényező lehet.

A Magyar Nagydíj előtt kiderült, hogy a következő szezontól minden versenyző és minden csapat kötelező lesz alkalmazni a tavaly év eleje óta tesztelt halót. Ez idő alatt kiderült, hogy nem csak a biztonság javítására szolgál majd, de újabb szponzorfelületet jelent, kamerát szerelhetnek rá, sőt, naplementében akár eltakarhatja a pilóták szeme elől a zavaró fényt, hatékonyabbá téve ezzel a kilátást. Persze ami egy helyen stimmel, az máshol kevésbé nyerő - az FIA hiába indokolta meg hosszú közleményben a bevezetését, Nick Chester, a Renault szakembere szerint az aerodinamikai fejlesztésen fogják megsínyleni a halo felhelyezését.



„Úgy vélem, a halo nagyszerű abból a szempontból, hogy nagyobb védelmet nyújt a versenyzők számára, mindenki mögötte áll, és van okuk rá, hogy feltegyék az autóra” - idézte a Crash.net a mérnököt. „De ami az aerót illeti, ha valami, ez komoly hátráltató tényező, és nagyon sok munkára van szükség körülötte. Nem hinném, hogy komoly trükközés lesz vele - szerintem mindenki egyszerűen felhelyezi az autóra, hogy a lehető legjobb védelmet nyújtsa a pilóták számára.”

Mattia Binotto, a Ferrari technikai guruja megerősítette a halo aerodinamikai hátrányait, hozzátéve, hogy a kezdetek óta próbálnak javítani a helyzeten. A projekthez képest elég későn született a döntés, de mivel a biztonság az elsődleges, mindenki keményen dolgozik rajta. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy megfelelően illeszkedik a karosszéria struktúrájába, és kiállja a szabályok által előírt terhelést. Ami az aerót illeti, mindenképp befolyásolni fogja az autó hátsó részének viselkedését, amit számításba kell venni az új modell tervezésekor” - tette hozzá az olasz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: