DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Van egy hatalmas előnye a halónak

A Mercedes F1-es csapatának tesztpilótája, George Russel megosztotta velünk a Hungaroringen, hogy a biztonság mellett mire jó még a 2018-ra kötelezővé tett fejvédő eszköz.

A Forma-1-es csapatok nagyon titkolóztak a hungaroringi teszt során a kipróbált elemeket illetően, volt azonban egy látványos eszköz, mely a magyar pályán felkerült egy autóra. George Russell, a Mercedes mindkét nap pályára lépő ifjú reménysége szerdán délelőtt ugyanis a halóval körözött, melyet a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra kötelezővé tett az F1-es autókon. A gyakorlást követően a Formula.hu megkérdezte a GP3 listavezetőjét a fejvédő előnyeiről és hátrányairól, aki egy olyan tulajdonságára tapintott rá, amelyről eddig kevés szó esett.



„Sokkal jobb vele a kilátás, mint amire számítottam” - mondta Russel nem sokkal azt követően, hogy kiszállt a W08-asból, és nyolcadik helyen zárta a gyakorlást. „Volt egy nagyon vicces előnye a nap végén: amikor a nap kezdett lemenni, a halo eltakarta a fényt a szemem elől, és valójában többet láttam így, mint tettem volna azt nélküle. Egy időmérős kör tekintetében a kilátás teljesen rendben van, egyedül a rajtnál jelenthet némi problémát, hogy kitakarja a lámpákat. Összességében azonban nagyon meglepett, hogy mennyire sokat lehet látni a használatával.”

Russell kitért az autóból való kiszállás folyamatára is. „Kicsit trükkös, mert úgy érzem, tapasztalatra van szükség ezen a téren. Meg kell találni a megfelelő technikát, hová teszed a karod és hasonlók, de többszöri próbálkozás után ezzel sem volt probléma. A könyökünket ugyanúgy megtámasztjuk a fejvédő kereten, és úgy toljuk fel magunkat, a lábunkat viszont elég magasra kell emelni” - tette hozzá a brit versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: