DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Kamerát szerelhetnek a halóra

A halo nem csak fejvédelemre szolgálhat majd, hanem több hasznos tulajdonsága is van: az eszköz például átalakíthatja a fedélzeti kamerák elhelyezkedését is.

A Nemzetközi Automobil Szövetség a Magyar Nagydíj előtt tette közzé, hogy 2018-tól minden csapatnak kötelező lesz használni a halo nevű fejvédő eszközt - ennek értelmében nem volt meglepő, hogy a hungaroringi paddockban rengetegen osztották meg véleményüket az elemről, pro és kontra. A magyar pályán rendezett szezonközi teszten egyetlen csapat, a Mercedes szerelte fel azt George Russel autójára, aki rávilágított, hogy délután nagy hasznára vált a halo, hiszen blokkolta a napfényt, jobbá téve ezzel a kilátást.



A tavalyi próbák során több csapat is szponzori felirattal látta el az eszközt, tovább színesítve a halo nyújtotta előnyök palettáját, amely jövőre újabb funkcióval bővülhet. Az FIA Magyarországon a Williams autóin tesztelte a fedélzeti kamerák egy új generációját - ezek eredetileg a visszapillantó tükrökben lettek volna elrejtve, de a csapatok arra hivatkozva, hogy a megnövekedett súly miatt könnyebben leszakadhat az elem, visszautasították a használatát.

A jövőben teljesen új pozícióba kívánja elhelyezni a kamerákat, köszönhetően a halo bevezetésének. Amíg eddig maximum oldalról, vagy felülről láthattuk a versenyzőket munka közben (a pilóta sisakja előtt találhat ultragyors kamera képei titkosak), 2018-tól akár premier plánban láthatjuk őket, amint farkasszemet néznek egymással és a pályával. Az Auto Motor und Sport információi szerint ugyanis az FIA a halo felső karimájának közepére helyezné el a kamerát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: