Abroncsok
Sarkvidéki hideg: csúcson az abroncscsere szezon
A sarkvidéki hideg még több autóst kényszerít az abroncscserére. Ezekben a hetekben közel 1,5 millió autós cserélteti le nyári gumiját a jobban tapadó és sűrűbben lamellázott télire.
részletekA Ferrari megtartaná a Pirellit
Az F1 tulajdonosai a közeljövőben döntik el, hogy 2020-tól is a Pirelli lesz-e sorozat gumibeszállítója, vagy egy új márkát üdvözöl a mezőny. A Ferrari az olaszok mellett tenné le voksát.
részletekVilleneuve: Ezért nincs előzés az F1-ben
Másfél éve panaszkodnak a pilóták, hogy a túl bonyolult aerodinamika miatt nem lehet előzni a Formula-1-ben. Az 1997-es világbajnok azonban teljesen más okból érzi az előzés hiányát.
részletekHiperlágy, hipergyors: mit várnak a versenyzők a Pirelli újításától?
Akár egy, másfél másodperc is lehet a köridő-javulás a monacói pályán annak köszönhetően, hogy a Pirelli most első alkalommal beveti eddigi leglágyabb, leggyorsabb abroncsát, a rózsaszín jelölésű hiperlágy keveréket. A formula.hu a szerdai sajtónapon több versenyző véleményét is meghallgatta az olasz gumigyár újdonságával kapcsolatban.
részletekA Pirelli már február elején tesztelni fog
Az olasz F1-es gumigyártó 2017-es felkészülése során nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy kiküszöböljék az esőgumik legutóbb Interlagosban látott problémáit, ennek érdekében pedig február első hetében is gyakorolni fognak.
részletekElőször veti be aszimmetrikus első abroncsait a Michelin
A hétvégén a Sachsenringre látogat a gyorsasági motoros világbajnokság mezőnye, ahol jóval több balkanyar található, mint jobbos, éppen ezért a királykategória hivatalos gumibeszállítója, a Michelin a Bridgestone előző években látott gyakorlatához hasonlóan speciális összetétellel készül a németországi pálya kihívásaira.
részletekAddig hajtjuk az abroncsot, amíg simára nem kopik
Bár a vezetők több mint fele ismeri a törvényben előírt profilmélységet, mégsem ellenőrzi elég gyakran az abroncsai állapotát – derült ki a Vredestein friss felméréséből. Mindössze 43 százalékuk van tisztában azzal, hogy egy abroncsgarnitúrát napi használat esetén 3-4 évente cserélni kell.
részletekJó tanács: Hogyan tároljuk a téli gumikat?
Lassan elérkezik az idő, hogy lecseréljük a téli abroncsokat nyáriakra. Ha az abroncsok felnin vannak, könnyedén elintézhetjük a kerékcserét, a gumik átszerelése azonban szakembert igényel.
részletekHogyan fog működni az új gumiszabály?
Alaposan megbonyolították az F1-es abroncshasználatra vonatkozó előírást. A versenyzők maguk választhatnak ki 10 gumiszettet, és akár három különböző keveréket is használhatnak a futamon. A Pirelli részletesebben kifejtette az újdonságokat.
részletekLapos gumikkal közlekedik a magyar
10-ből 7 magyar autótulajdonos közlekedik olyan abroncsokon, amelyek miatt nemcsak érezhetően növekszik a gépjármű benzinfogyasztása, de amelyek akár közúti balesetek forrásai is lehetnek.
részletek„Nincs értelme a tíz körig tartó gumiknak”
Legalábbis ezen a véleményen van a Michelin, amely 2017-től kezdődően az F1 hivatalos gumiszállítója szeretne lenni. A francia gyártó a Pirelli belgiumi botrányáról is elmondta a véleményét.
részletekJövő évi gumikat is kipróbáltak a teszten
A Pirelli igen hasznosnak ítélte meg az Osztrák Nagydíj utáni F1-es tesztet, amelyen a Ferrari, Mercedes és Toro Rosso a cég 2016-os abroncsait tette fel autóira.
részletek