A Német Nagydíj helyszínéül szolgáló aszfaltcsík 13 kanyarjából jóval több a balos, mint a jobbos, éppen ezért a gumik két oldala nem egyforma terhelésnek van kitéve a kör folyamán. Az abroncsok jobb széle jobban visszahűlhet a sorozatos bal fordulók során, amely különösen a hírhedt 11-es kanyarban, a jobbos „Vízesésben” jelenthet problémát. Éppen ezért a MotoGP-ből tavaly év végén kiszállt Bridgestone is már néhány aszimmetrikus abroncsokat szállított a Sachsenringre, s most a japánok helyét átvevő Michelin is követi a példájukat.
„Az asseni izgalmak és változatos körülmények után jó lenne egy sima hétvégét teljesíteni, de ha ilyenre vágysz, nem a Sachsenring a legmegfelelőbb hely!” – fogalmazott Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős részlegének menedzsere. Éppen ezért a francia gumigyártó idén először veti be aszimmetrikus első abroncsát, amelynek természetesen a jobb szélén lesz puhább a gumi keveréke, s amelyből mind a lágy, mind a kemény összetételűt elviszi a hétvégére.
Hátsókból is lesz elérhető aszimmetrikus változat, s olyan szempontból ez is újdonság lesz, hogy először fordul elő olyan, hogy a gumi bal széle lesz majd a keményebb keverékű. Ennek magyarázata, hogy az jobban ellenáll a nagyobb terhelésnek a több jobb kanyarban, míg a puhább baloldali rész viszont könnyebben felmelegszik a kevés jobbos ellenére is. A Michelin egyébként tisztában van vele, hogy akár a Sachsenringen is hasonlóan változatos körülményekben lehet részük, mint néhány hete Assenben, így erre az eshetőségre is igyekeznek felkészülni.