A 2017-es, aerodinamikai szabálymódosítások fényében nagy felelősség hárul a Pirellire, ráadásul két oldalról is. A gyártó egyrészt csak február végén fog szembesülni vele, hogy termékei mennyire bírják az új, erősebb autók jelentette terhelést, másrészt a vizes pályán használt abroncsaikat is olyanra szeretnék megalkotni, melyeket valóban extrém körülmények között lehessen haszálni.
A gyártó 2016-ban huszonnégy napot tesztelt, ezek közül több alkalommal a vizes gumikat is – korábban nem volt alkalmuk ilyen mértékű felkészülésre, így az az általános vélekedés velük kapcsolatban az, hogy óriási blama lenne, ha az idei esős versenyeken is olyan problémákkal kellene megküzdeniük a pilótáknak, mint például tavaly Interlagosban.
Bár az első szezon előtti, kollektív tesztre csak február 27-től kerül sor, a formulapassion.it információi szerint a megfelelő felkészülés érdekében a Pirelli egy biztonsági, vizes pályás gyakorlást iktatott be február 2-ára és 3-ára. Egyelőre nem ismeretes, hogy mely csapat/csapatok vehetnek részt rajta, a portál azonban tudni véli, hogy hasonlóan a tavalyi tesztekhez, a gumigyártó idén is a 2015-ös gép(ek) módosított változatát fogja igénybe venni.
Mindennek megvalósulásához a Motorsport Világtanács engedélyére van szükség, amely arról is határozni fog, hogy a Pirelli megkapja azt az idei szezonra kért 25 tesztnapot, amelyeken 2018-ra kívánnak felkészülni.