DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Egyéb

Menetpróba - Toyota Hilux 2,8 4 x 4 D–4D Invincible

A hazai és az európai kisteherautós piac változásaira reagált a japán gyártó, amikor kihozta népszerű típusának csúcsverzióját. Az újdonság szórakoztatóbb átlagos társainál, és mindenhol jól teljesít.

Amikor tavaly leleplezték a felfrissült Hiluxot, a rendezvényen – kis túlzással – szinte megváltóként mutatták be a csúcsmodellt, olyan autóként, amellyel igazán nagyot szakíthat a Toyota. Ezért a kereskedők és a vásárlók is nagyon örültek az Invincible, azaz a legyőzhetetlen érkezésének.

menetproba-2021-10-toyota-hilux-01



A 204 lóerőt és az 500 Nm-t ezúttal 2,8 literes négyhengeresből préselték ki. A számok jól mutatnak, de a tesztautótól azért ne várjunk óriási vágtákat. A 10 másodperc körüli gyorsulás és az autó dinamikája inkább kívülről és terepen szuperlátványos. Belülről sincs sportautós gyorsulás, csak szokatlan az ekkora méretű test viszonylag gyors mozgása.

A játéklehetőséget a vizes aszfalt, a laza talaj és a hátsókerék-hajtás biztosítja. Aki a biztonságra megy, az maradjon ilyen körülmények között a menetstabilizálónál és aktiválja a 4 x 4-es hajtást.

menetproba-2021-10-toyota-hilux-03

Terepjárásra abszolút alkalmas a Hilux, mert a hatalmas nyomatékhoz, a jó terepszögekhez és a 29 centis hasmagassághoz kiválóan passzol a 4 x 4-es rendszer. A tengelykapcsoló leégetése ellen megoldást jelent a csúcsforgalomban és terepen is aranyat érő hatsebességes automata váltó. A vontatásban és a teherszállításban jól jön az alvázas konstrukció, a merev hátsó tengely és az önzáró differenciálmű. A felépítés és a hátsó laprugók miatt személyautós rugózást hátul ne várjunk, főleg terheletlenül.

Az Invincible kiadás külsejére nem lehet panasz: a 18 colos keréktárcsák, a fellépő, a fényezés és a feliratos platóajtó megadja az alaphangot. Furcsa, hogy nem volt műanyag betét a fényezett platón, amit védtelen állapotában nagyon könnyű összekarcolni.

menetproba-2021-10-toyota-hilux-02

Igásló 200 lóerővel, platóval és osztályon felüli kényelemmel

Az utastér fekete bőrülésekkel kápráztat, amelyek kényelmesek és jól is néznek ki. Azt, hogy 2021-et írunk, jól mutatja a műszerfal közepén lévő érintőképernyő és a könnyű mobilos összeköttetés.

Szerencsére megmaradtak a fizikai gombok a hőmérséklet-szabályozásban, így egyszerűbb a sofőr dolga. Persze a vezetési segédek sem maradtak ki a felszereltségből. Érdekes és ritka a felirat a bal első ajtón, amely felhívja a figyelmet a kipufogógáz-regeneráló rendszer nagy hőkibocsátására.     

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 5330/1855/1815 mm

Motor: 2755 cm3, 204 LE/3000, 500 Nm/1600–1800

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,5 s

Ár: 15 360 650 Ft (alapár: 12 052 300 Ft)

Tesztautó: Toyota Motor Hungary Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: