DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Egyéb

Menetpróba - Hyundai Tucson 1,6 T-GDI Hybrid Prime

A koreai gyártó újdonsága nemcsak a külsejében mutat újat, hanem az utasterében és a motorháztető alatt is. A legfrissebb fejlesztésű szabadidőautónak a hibrid kivitelét tettük próbára.

A Hyundai Tucson negyedik generációja radikális arculatváltáson esett át. A külső „élőben” szerencsére kevésbé meredek és emészthetőbb, mint a fényképeken. Még a konzervatívabb ízlésűeknek is. Pedig a Hyundai gyakorlatilag egy tanulmányautót küldött az utcára.

6P7A8668_resize



Az élek határolta karosszériának legfeltűnőbb része a rendhagyó hűtőrács a beleintegrált világítótestekkel, a különleges kialakítás a figyelmet remekül vonzza.

Belül ennyire úttörő megjelenésre nem lehet számítani, de az utastér kivitele, anyagfelhasználása és a modernsége előtt fejet kell hajtani. Figyelmet érdemel a gombnyomással működtethető váltó, amelyre korábban már találhattunk példát a koreai modellpalettán. Az, hogy a legfrissebb fejlesztésű az új Tucson a műfajban, jól látszik az okostelefonos összeköttetésről és a kiválóan működő központi kijelzőről is. Ráadásul a számtalan vezetői segédlet is ezt támasztja alá.

6P7A8701_resize

A kormány mögé remek felbontású, teljesen digitális műszerfalpanel került. A műszerfal érdekessége a Tesla rendszeréhez hasonló hűtő- és fűtőrendszer. Ezért nem találni klasszikus légbefúvókat a fülkében, ez passzol a modern stílushoz és a gyakorlatban jól is működik.

A 4,5 méteres hosszúság tágas és kényelmes fülkét eredményezett. A térérzetet elől jól növeli a műszerfal helytakarékos kialakítása. A csomagtartó mérete a hibrid kivitelben 618 liter, amely a hátsó ülések eldöntését követően 1795 literre bővíthető.

6P7A8698_resize

Az úttörő forma fogadtatásáról az eladási adatok fognak valós képet mutatni, de nem sok kétségünk van afelől, hogy a márka legsikeresebb szabadidőautójának szárnyalását nem akadályozza az új, majdhogynem forradalmi külső

A Hyundai motorfronton egészpályás letámadást intézett, mert a kínálati palettán a belépőszintű (150 lóerős), lágy hibrid benzines mellett megtalálható a dízel, a hibrid és a tölthető hibrid kivitel is. A hatsebességes, dupla tengelykapcsolós automata váltó és a 60 lóerős villanymotor együttműködése lenyűgöző. Itt már el lehet felejteni a gyengeséget és az erős gázadáskor üvöltő motort. Amivel lehet számolni az a mindig rendelkezésre álló bőséges nyomaték, az elegendő dinamizmus előzéseknél és az alacsony fogyasztás hármasa. Városban, alacsony tempós közlekedésnél ezt megfejeli a teljes csenddel járó elektromos üzem. Szerencsére a felvonultatott technika ereje a tankoláskor is látszik: a kéttonnás autóval volt olyan szakasz, ahol az öt litert is megközelítette a fogyasztás.                 

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4500/1865/1650 mm

Motor: 1495 cm3 benzinmotor + villanymotor, 230 LE, 265 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,4 s

Ár: 12 174 000 Ft (alapár: 11 929 000 Ft)

Tesztautó: Prémium Autóház Kft., Hatvan

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: