DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 19. kedd
Egyéb

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Különleges sorozatból az alapprogramba: a hátsókerék-hajtású Audi R8 V10 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1 - 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 299 – 293) a modellpaletta állandó tagjává lép elő, amely során külső dizájnja még markánsabbá válik, s ugyanazon fejlesztéseket kapja, mint az R8 V10 quattro változatok**. Az itt 397 kW (540 LE) teljesítményű, V10-es középmotor, valamint a hátsókerék-hajtás a vezetés színtiszta élvezetét kínálja. Ezzel párhuzamosan érkezik a szériaközeli, ugyancsak hátsókerék-hajtású Audi R8 LMS GT4 versenyautó, mégpedig szintén új dizájnnal és jól érzékelhető menetdinamikai fejlesztésekkel. A nemzetközi GT4-kategória ügyfélsport-versenygépe a jövőben még finomabb hangolási lehetőségeket kínál a privát pilóták számára.

„2018 elején korlátozott darabszámú sorozatként mutattuk be Audi R8 V10 RWS** modellünket” – hangsúlyozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Az R8 LMS versenyautóból származó hátsókerék-hajtásával és különleges dinamikájával egy csapásra meghódította ügyfeleinket, s most R8 V10 RWD** változatként az R8-család önálló tagjává vált, amivel ugyanazon karakteres külsőt is megkapja, mint az új R8 quattro modellek. A sorozatgyártású modellel egyidejűleg az R8 LMS GT4 versenyautó megjelenése is megújul.”

A1914530_large_



A sorozatgyártású modell – az Audi R8 V10 RWD

Az R8 V10 RWD dizájnja

Új dizájnelemei tökéletesen kifejezésre juttatják a Coupé és Spyder kivitelben egyaránt kapható Audi R8 V10 RWD** dinamikáját. Singleframe hűtőrácsa még szélesebbé és alacsonyabbá vált, a motorházfedelének pereme előtt sorakozó nyílások pedig a márka Audi Sport quattro ikonját idézik.

A légbeömlő nyílások, az első légterelőelem (splitter) és mindenekelőtt a hátsó légkilépő nyílás rácsozata szélesebb lett, a két ovális kipufogóvégcső által közrefogott diffúzor pedig még magasabbra nyúlik. A motortérben a levegőszűrő új fedél alatt helyezkedik el, amely igény szerint műanyagból vagy szénszálerősítésű műanyagból (karbon) készülhet.

Az Audi R8 V10 RWD** oldalsó pengemotívumai (Sideblade) e modell különleges voltára utalnak, a felső ugyanis fényes Mítoszfekete árnyalatban, míg az alsó a karosszéria színében tűnik fel. Az első pengeelem (blade), az oldalküszöbök betétjei és a diffúzor alapkivitelben egyaránt fényes fekete bevonatot kap, alternatívaként pedig a szénszálerősítésű műanyag (karbon) elemek optikai csomagja, illetve a fekete elemek a Spyder számára összeállított, bővített optikai csomagja szolgál. Új árnyalatként a Kemora-szürke bővíti a színpalettát, s kívánságra az Audi-karikák és -feliratok fényes feketében is megrendelhetők. A beltérben a vezető és utasa bőr- és Alcantara-bevonatú sportülésben foglalhat helyet, az utas előtt pedig „RWD” feliratú plakett tűnik fel.

a1914509_large_resize

A nagyteljesítményű sportautó szíve – az 5.2 FSI aggregát

Az Audi R8 V10 RWD** nagyteljesítményű sportautó szíve az utascella mögött dobog. Az atmoszférikus V10-es erőforrás színtiszta vonzerő – semmi mással össze nem téveszthető hangjával, villámgyors gázadási reakcióival és különösen pörgős karakterével. Az 5.2 FSI aggregát teljesítménye 397 kW (540 LE) és 6500-as percenkénti fordulatszámnál 540 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, amit hétfokozatú S tronic sebességváltón és mechanikusan zárható hátsó differenciálművön keresztül juttat a hátsó kerekekre.

Az R8 V10 RWD Coupé (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293 – 294) álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, s a gyorsítás csupán 320 kilométer/óránál ér véget. A Spyder (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298 – 299) megfelelő értékei 3,8 másodperc, illetve 318 kilométer/óra.

a1914485_large_resize

Extrém menetdinamika ínyenceknek

Az R8 V10 RWD** hátsókerék-hajtása a vezetés élvezetének egészen különleges formáját kínálja. Az elektronikus menetstabilizáló rendszerben (ESC) a sport-üzemmód aktiválásakor a futóműhangolás és a szabályzórendszerek a kontrollált driftre is lehetőséget kínálnak, miközben a szervokormány intenzív kapcsolatot biztosít az útfelülettel. Alapkivitelében az Audi R8 V10 RWD** 19 col peremátmérőjű, fekete, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra szerelt, elöl 245/35, hátul 295/35 méretű gumiabroncsokon gördül. Emellett 20 colos keréktárcsák éppúgy rendelhetők, mint sport-gumiabroncsok, amelyek nagy terhelések és igénybevétel mellett még kedvezőbb dinamikai, tapadási és lassulási tulajdonságokat kínálnak.

A tengelyterhelés-eloszlás 40:60 arányú, s a Coupé tömege (üresen, vezető nélkül) mindössze 1595 kilogramm. A kardántengely, a quattro összkerékhajtás lamellás tengelykapcsolója és az első differenciálmű elhagyása nyomán az R8 V10 RWD** mintegy 65 kilogrammal könnyebb, mint az R8 quattro, míg az R8 Spyder V10 RWD** 1695 kilogrammos tömege 55 kilogrammal marad az R8 Spyder V10 quattro** modellé alatt. Mint minden R8 változaté, a karosszéria ez esetben is az Audi Space Frame (ASF) technológiával alumíniumból és jelentős részben szénszálerősítésű műanyagból (CFRP) épül fel.

Az R8 V10 RWD** túlnyomórészt kézi munkával az Audi neckarsulmi termelési helyszínén, a Böllinger Höfe területén működő manufaktúrában készül. A hátsókerék-hajtású, nagyteljesítményű sportautó 2020 elején érkezik az európai piacokra, a Coupé alapára várhatóan …, míg a Spyder változaté … alakul.

a1914476_large_resize

A versenyautó – az Audi R8 LMS GT4

A nagyjából 60 százalékban közös alkatrészekkel közvetlenül a sorozatgyártású modellből kialakított, s ugyancsak Neckarsulmban, a Böllinger Höfe területén működő Audi-manufaktúrában készülő GT4-versenyautót kizárólag a privát pilóták számára fejlesztették ki. Az elődmodell 2018 óta máris 17 versenysport-címet gyűjtött be világszerte, s most megérkezett a továbbfejlesztett változat. A megjelenésében közvetlenül a sorozatgyártású modellt idéző, új versenyautót még kedvezőbb menetdinamikai képességek jellemzik, s hajtásáról hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón keresztül a versenyszabályoktól függően akár 364 kW (495 LE) teljesítményű, 5,2 literes V10-es aggregát gondoskodik.

Két újdonság is segíti a pilótát, hogy nehéz körülmények között is sikerrel küzdhessen a pontokért és trófeákért. Első ízben kínál finomszabályzást a blokkolásgátlóval (ABS) ellátott fékrendszer és a kipörgésgátló (TC). A program-karakterisztikák egyaránt nyolc különböző, a vezető által egyénileg kapcsolható beállítást tesznek lehetővé, például az időjárás, a pálya jellemzői és a gumiabroncs tapadása versenyüzemi alakulása függvényében. Az Audi R8 LMS GT4 ehhez a GT2-es versenyváltozat kormánykerekét kapta meg. A blokkolásgátló (ABS) és a kipörgésgátló (TC) egy-egy forgatókapcsolója közvetlenül a vezető látómezejében, a kormánykerék közepén kapott helyet, így anélkül reagálhat azonnal az új kihívásokra és konfigurálhatja a két rendszerben személyes hangolását, hogy tekintetét le kellene vennie a pályáról. Mivel a legtöbb GT4-versenysorozat pilótacserét is előír, az egyéni preferenciák a boxkiállás előtt és után egyaránt könnyen és hibamentesen hívhatók le. Mindezen kibővített hangolási lehetőségekkel az Audi R8 LMS GT4 pilótái még versenyképesebbé válhatnak. Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában, Európában és Dél-Afrikában jelenleg összesen 27 versenyzési lehetőség kínálkozik, többségében teljes szezonos bajnokságok formájában, de olyan önálló rendezvényeken is, mint a Nürburgring vagy Dubai 24-órás futama. Az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup Európában, míg az Audi Sport R8 LMS Cup ázsiai és ausztrál futamokon kínál lehetőséget a résztvevőknek, hogy azonos autókkal mérkőzzenek meg egymással. A további versenyeken az Audi R8 LMS GT4 más gyártók akár tizenegy modelljében találhat vetélytársra, s a GT4-versenyzésben akár negyven vagy még több induló sem számít ritkaságnak.

További információ:

A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!

* A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek, illetve gazdaságossági besorolások az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.

** Az összes említett és a német piacon elérhető modell összegyűjtött üzemanyag-fogyasztási értékei a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási adatai

(A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek, illetve gazdaságossági besorolások az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.)

Audi R8 Coupé V10 RWD:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293 – 294

Audi R8 Spyder V10 RWD:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298 – 299

Audi R8 Coupé V10 performance quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297

Audi R8 Spyder V10 performance quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,3

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 301

Audi R8 Coupé V10 quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293

Audi R8 Spyder V10 quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,0

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: