DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Egyéb

Menetpróba - Hyundai i30 N Fastback

A koreai gyártó sporttevékenysége kiválóan megalapozza az N betűvel jelölt modellek piacon tartását, hiszen a vállalat a WRC és a WTCR küzdelmeiben is derekasan helyt áll. Bár a versenypályákon futó autónak nem sok köze van az utcai változatokhoz, az i30-ban tapasztalható érzések így is bőven megérik az árukat.

A Hyundai a kompakt sportos autók között is hozza a formáját: igen jó áron kínálja a lóerőket. Megnyugtató, hogy részlegesen önzáró differenciálzárral (LSD) is felszerelték a tesztautónkat, ami mutatja a karosszéria alatt megbújó technika komolyságát.

menetproba-hyundai-i30-n-03



Érdekessége az ötajtós sportmodellnek, hogy a rugótornyok közötti merevítés ezúttal nem előre, hanem hátra került. Fekete fémcső található a csomagtartóban, amely kicsit leszűkíti a bőröndöknek szánt teret (431 liter). Ez az ötajtós persze nem utazóautó, nem a pakolhatóság és a mindenek feletti kényelem az elsődleges, sokkal inkább hozza a műfajjal járó ínyencségeket. Ha valaki panaszkodik a kemény rugózásra, a kormányon időnként tapasztalható hajtási befolyásra, vagy a hangos motorra, akkor az N változat nem az ő autója.

menetproba-hyundai-i30-n-01

Különleges színben kaptuk meg a legvadabb Hyundai tesztautót, de a modell a szürke árnyalat ellenére sem olvad bele a környezetébe

Azoknál a rajongóknál viszont, akik kedvelik, szeretik a sportos autókat és aránylag jól is vezetnek, garantált a siker. Ők azok, akik szeretik megkergetni a járművüket pályanapokon vagy autóznak egy sebeset kanyargós utakon. Az efféle, gyorsan elérhető élvezetért cserébe elviselik például az állandóan feszes rugózást.

Szerencsére azért nem szükséges minden percben versenyautó keménységgel pattogni a sok helyütt vacak hazai utakon. A menetprogramok között ott a komfort mód, amiben jól elviselhetők a mindennapok.

menetproba-hyundai-i30-n-04

Az autó életrevalóságát mutatja, hogy 275 lóerő és a kétliteres motor ellenére kilenc literrel is el lehet járni száz kilométeren – többek között az elérhető Eco üzemmód segítségével. Persze ha az élvezetekre kerül a sor, tehát a durrogó kipufogó hallgatására, a gyorsítgatásokra és a tempós haladásra, akkor pikk-pakk megugrik az étvágy.

A Hyundai i30 vezetése elsőrangú élmény, köszönhetően a nagyon jól kapcsolható kézi váltónak, ez manapság ritka kincs. Az utastérben a sok helyen felbukkanó vörös cérna, a jól tartó első ülések, az Alcantara kárpitok hozzák a tipikus hot hatch életérzést és kinézetet. A hardvert részben érintettük, de a keményen harapó Brembo fékek előtt is fejet kell hajtani, és az i30 Fastback irányíthatósága előtt szintén le a kalappal.

menetproba-hyundai-i30-n-02

Azzal zárjuk, amivel kezdtünk: a Hyundai kínálja a kategória legjobb árú autóját, de még így is lepipál jó pár konkurens modellt.                    

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4455/1795/1425 mm

Motor: 1998 cm3, 275 LE/6000, 353 Nm/1450–4700

Gyorsulás (0–100 km/h): 6,1 s

Ár: 10 734 000 Ft (alapár: 9 449 000 Ft)

Tesztautó: Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: