Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 17. szombat
Autó

Menetpróba - Mercedes-Benz E400d 4 Matic

Elmond mindent a tesztautónkról, hogy 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, 700 Nm mozgatja, miközben alig fogyaszt. Meglepő, hogy ezek a tulajdonságok egy új dízelmotornak köszönhetők, nem pedig a hibrid technikának.

Az európai autógyárak az alacsony CO2-kibocsájtás miatt nagyon szeretik a turbódízeleket, ugyanis lejjebb viszi a flotta károsanyag-szennyezési átlagát. A vevők ugyanakkor azért imádják a gázolajos motorokat, mert nagy a nyomatékuk és keveset fogyasztanak. Bár a tendenciák nem ezt mutatják, mi kijelentjük: az évek óta tartó boszorkányüldözés ellenére jó dízel autóval járni, aki hümmög, az próbálja ki az E osztály csúcsdízelét.

menetproba-2019-mercedes-e-osztaly-01

Az 5,2 másodperces százra gyorsulás sokat mondó érték, de ennél meggyőzőbb az 1200-as fordulatról elérhető 700 Nm nyomaték... Az új fejlesztésű sorhatosnak (OM656) a tolóereje lenyűgöző. Ez az a liga, ahol megvan az autóban az elegáns erőtöbblet, sehol nincs erőlködés, remekül gyorsul 100-ról, 150-ről is.

menetproba-2019-mercedes-e-osztaly-03

Az összkerékhajtást érdemes beikszelni a megrendeléskor, mert így könnyebben útra vihető a nagy teljesítmény. Ami megnyugtató, hogy a 77 milliméter híján ötméteres autóban maradt játékosság, és a hátsókerék-hajtásos jelleg a kanyarokban történő sebesebb közlekedéskor azért tetten érhető. A pontot az i-re a fogyasztás tette fel: városok közötti utakon hét liter alá is le lehetett menni, a városi közlekedés – a jól működő stop-start rendszer ellenére – persze emelt ezen.       

menetproba-2019-mercedes-e-osztaly-02

Ez a modell nem túl gyakran hagyja majd el az aszfaltutakat, tesztautónk is csak a háttér kedvéért kanyarodott a folyópartra

Az utazóautó kifejezés nemcsak a felsorolt technikai dolgok miatt illik az E400d-re. A belső is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Mercedes megkapja az említett jelzőt. A két, 12,3 colos kijelzős műszer és a fém keretek jól mutatnak a sötétszürke fából készült műszerfal berakáson. A világos színű, rendkívül kényelmes bőrülések kényelmével, beállítási lehetőségeivel és a hely nagyságával ezen a szinten már sehol sincs gond. Egy hajszálnyi kritika talán csak a világos kárpitozást érheti, amely extra figyelmet igényel, mert a szennyeződések nagyon hamar meglátszanak rajta.

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.

Aquaprofit_banner_728x90

Az AMG Line külsővel, hat csomaggal és sok mással pazarabbá varázsolt E osztálynak azonban rövid menetpróbánk alatt ez volt a legnagyobb hibája. Egy ilyen modellnél nem véletlen, hogy az árcédulán is egy nagyon komoly számot találunk…                           

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4923/1852/1458 mm

Motor: 2923 cm3, 340 LE/3600–4400, 700 Nm/1200–3200

Gyorsulás (0–100 km/h): 5,2 s

Ár: 27 790 000 Ft (alapár: 18 487 720 Ft)

Tesztautó: Mercedes-Benz Miskolc

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?