Ami a megjelenést illeti: kétségtelen, hogy elsősorban a mostanság divatos krómbetétek helyett a Wildtrak (csúcs)felszereltség fekete betétei, óriási fekete hűtőmaszkja, valamint a 18 colos fekete felnik az okai annak, hogy bizony a modellautó vonzza a tekintetet.
Ezzel az autóval valóban sokoldalú életet lehet élni. A kocsi dupla kabinjába bejutva nem teherautós benyomásokat érzünk, hanem egyenesen prémiumhatásokat tapasztalunk, ráadásul igen komoly biztonságérzettel és kényelemmel kényeztethetjük magunkat. Ehhez a kényelemhez sokat hozzátesz a hatfokozatú automata váltó, ami precízen, gyorsan, észrevétlenül teszi a dolgát. A váltókar mellett van lehetőségünk az állandó hátsókerék-hajtást összkerékre állítani, valamint itt alkalmazhatjuk a felezőt is.
A 3,2-es dízelmotor hidegen indítva igen határozottan tudatja velünk, melyik ligában játszik, ám az üzemi hőfok elérése után meglepően simán jár, és terheléskor is csendben van, köszönhetően az öthengeres konstrukciónak. Az autó nem csekély tömegét feledteti velünk a turbó, melynek hála egyenletes gyorsulást kapunk szinte minden fordulatszám-tartományban, a nagy hengerűrtartalomnak köszönhetően pedig nyomatékban gazdagon haladhatunk, akár hegymenetben is.
A hátsó futómű igazi terepjárós, laprugós megoldását rossz úton természetesen érezzük, de a teherautós mivoltához képest nem kirívóan zavaró.
Összegezve egy nagyon sokoldalú autót ismerhettünk meg a Ford Rangerben, melynek tulajdonságaira vélhetőleg mindig lesz komoly piaci igény.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 5359/1850/1815 mm
Motor: 3198 cm3, 200 LE/3600, 470 Nm/1500–2750
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s
Ár: 12 312 000 Ft (alapár: 11 461 750 Ft)
Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.