DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Egyéb

Menetpróba - Ford Ranger Wildtrak Blue Edition 3.2 V5

Teszteltük a Ford ráncfelvarrott, dupla kabinos pick-upját, ami jóval többet nyújt egy „munkásautónál”, gyakorlatilag már külsőre megvesz bárkit. Azért a belső sem „kutya”: a 3,2-es öthengeres dízelmotorhoz kényelmes, 6 fokozatú automata váltó jár, az utastér pedig már-már fejedelmi.

Ami a megjelenést illeti: kétségtelen, hogy elsősorban a mostanság divatos krómbetétek helyett a Wildtrak (csúcs)felszereltség fekete betétei, óriási fekete hűtőmaszkja, valamint a 18 colos fekete felnik az okai annak, hogy bizony a modellautó vonzza a tekintetet.

menetproba-2019-ford ranger-01



Ezzel az autóval valóban sokoldalú életet lehet élni. A kocsi dupla kabinjába bejutva nem teherautós benyomásokat érzünk, hanem egyenesen prémiumhatásokat tapasztalunk, ráadásul igen komoly biztonságérzettel és kényelemmel kényeztethetjük magunkat. Ehhez a kényelemhez sokat hozzátesz a hatfokozatú automata váltó, ami precízen, gyorsan, észrevétlenül teszi a dolgát. A váltókar mellett van lehetőségünk az állandó hátsókerék-hajtást összkerékre állítani, valamint itt alkalmazhatjuk a felezőt is.

menetproba-2019-ford ranger-03

A 3,2-es dízelmotor hidegen indítva igen határozottan tudatja velünk, melyik ligában játszik, ám az üzemi hőfok elérése után meglepően simán jár, és terheléskor is csendben van, köszönhetően az öthengeres konstrukciónak. Az autó nem csekély tömegét feledteti velünk a turbó, melynek hála egyenletes gyorsulást kapunk szinte minden fordulatszám-tartományban, a nagy hengerűrtartalomnak köszönhetően pedig nyomatékban gazdagon haladhatunk, akár hegymenetben is.

menetproba-2019-ford ranger-02

A pick-up osztályt szerencsére még nem érte el a divatterepjáró-láz, a Rangerrel az úttalan utaknak bátran nekiindulhatunk

A hátsó futómű igazi terepjárós, laprugós megoldását rossz úton természetesen érezzük, de a teherautós mivoltához képest nem kirívóan zavaró.

Összegezve egy nagyon sokoldalú autót ismerhettünk meg a Ford Rangerben, melynek tulajdonságaira vélhetőleg mindig lesz komoly piaci igény.

menetproba-2019-ford ranger-04

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 5359/1850/1815 mm

Motor: 3198 cm3, 200 LE/3600, 470 Nm/1500–2750

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s

Ár: 12 312 000 Ft (alapár: 11 461 750 Ft)

Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: