DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Egyéb

Elkészült az 500 ezredik harmadik generációs Skoda Superb

Kvasinyban március 22-én legördült a szerelőszalagról az 500 ezredik harmadik generációs Skoda Superb. A Skoda zászlóshajója 2015 márciusi gyártáskezdete óta új korszakba vezette a márkát, Superb sorozatával vette ugyanis kezdetét a cseh autógyártó történetének legnagyobb modelloffenzívája. A csúcsmodell a korábbiakhoz hasonlóan világszerte népszerű az ügyfelek körében.

Amint Michael Oeljeklaus, a Skoda Auto igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: „Ma félmillió jó okunk van a büszkeségre. E termelési jubileum a Skoda Superb töretlen népszerűségét bizonyítja, amelynek dizájn- és műszaki kvalitásaival, illetve verhetetlen térkínálatával immár négy éve igazoljuk a márka igényességét a középkategóriában. Az időközben már öt helyszínen készülő Superb a középkategória legjobb és legsikeresebb modelljei közé tartozik, s jelentős szerepet játszik a márka hosszútávú növekedésében.”

150312-sop-skoda-superb-1_small



Gyártási darabszámai szintén megerősítik a márka zászlóshajójának sikerét. A 2001-ben bemutatott, majd 136 100 példányban készült első generáció utódja jelentősen megnövelte e volument, s 2008 és 2015 között összesen 618 500 második generációs Superb hagyta el a gyárat. A jelenlegi, azaz harmadik nemzedék 2015 márciusban érkezett, s azóta 500 ezer készült belőle. Mindeddig összesen mintegy 1,25 millió gördült le a Skoda csúcsmodelljéből a szerelőszalagokról. 2019-ben a SUPERB széleskörűen továbbfejlesztve és hálózatról tölthető (plug-in), új hibridhajtású változattal kezdi meg modellciklusa második felét.

A Superb sorozat sikertörténete 1934-ben a Skoda 640 Superb modellel vette kezdetét. A típusnév eredete a latin „superbus”, aminek jelentése „szép”, „kiemelkedő” vagy „pompás”. A SUPERB név azóta a különösen igényes Skoda gépkocsik szinonimája, amit 1949-ig viseltek a márka luxuslimuzinjai.

2001-ben, azaz tíz évvel a márka Volkswagen-csoporthoz csatlakozását követően a cseh márka ismét elővette a gazdag hagyományokra visszatekintő nevet, amely az új idők első Superb-generációjával a középkategóriába tért vissza. Az Octavia és a Fabia mellett a márka akkori harmadik modellsorozataként korszerű technikájával és bőséges térkínálatával győzte meg vásárlóit, s 2001 és 2008 között összesen 136 100 példányban gördült le a szerelőszalagról.

A 2008-as Genfi Autószalonon már a Skoda Superb második nemzedékének világpremierjét ünnepelhettük. Az új modell még több hellyel, elegáns megjelenéssel és a legszínvonalasabb kidolgozási minőséggel csábított, s első ízben szerepelt összkerékhajtású Superb a kínálatban. 2009-ben érkezett a praktikus Skoda Superb Combi.

2015-ben új mércét állított a cseh márka új SUPERB sorozatával, amelynek harmadik nemzedékének tagjaiból mindössze négy év alatt összesen félmillió készült, közülük 358 200 Kvasiny gyárában. Mindezt négy további helyszín – Aurangabad (India), Nanking (Kína), Uszt-Kamenogorszk (Kazahsztán) és Tiszasalamon (Ukrajna) – termelése egészítette ki. A Superb ma Európa-szerte a középkategória legsikeresebb modelljei közé tartozik, s jelentős szerepet játszik a Skoda márka hosszútávú növekedésében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: