Menetpróba - BMW 540d Xdrive M Sport
Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 18. szombat
Autó

Menetpróba - BMW 540d Xdrive M Sport

Azt már előre lehetett tudni, hogy az ötös széria feladta a leckét a konkurenseknek. Az igen erős dízelmotorral szerelt 540-es limuzin próbája után azonban azzal kapcsolatban sem maradt sok kétségünk, hogy minden idők egyik legjobb autóját vezettük.

A dízelhiszti ellenére az 1700 kilós, négykerék-hajtású és -kormányzású üzleti autó 320 lóerős motorjával köszöni, jól van: beéri hét-nyolc liter gázolajjal, teljesen tiszta, és úgy gyorsul százra, mint a tíz évvel ezelőtti sportautók. A motor erejéről sokat elmond, hogy 680 Nm szalad rá a kerekekre, ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag minden tempónál megtörténhet a bent ülők villámgyors ülésbe préselése. A defekttűrő 19 colos abroncsok Nyugat-Európában kiválóan működnek, mert jók az utak. Itthon az úthibák miatt kényelmetlen a rugózás, emellett maximum a hátsó ülés négyszemélyessége lehet gond, a kidolgozás, az utastér barna színvilága, a vezetési segédek és a felvonultatott technika egyszerűen fenséges.

DSC_5464_resize

Az előbb leírt szóhoz jól köthető a motor, amelybe már dupla turbó tolja be a levegőt. Az 530d-hez képest ez hozza azt a fölényt, amit a tehetős vevő megérdemel, a még többre vágyóknak pedig ott a négyturbós kivitel.

DSC_5521_resize

A közel ötméteres autóval remek kanyarsebességeket lehet elérni, ezekre az ijesztő jelző is nyugodtan rámondható. Parkoláskor sem béna kacsa a fehér járgány: a négykerék-kormányzás ekkor is segít, a kütyüarzenál részét képező parkoló automatika pedig pazarul működik.

DSC_5484_resize

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4936/1868/1479 mm

Motor: 2993 cm3, 320 LE/ 4400, 680 Nm/1750–2250

Gyorsulás (0–100 km/h): 4,7 s

Ár: 29 985 900 Ft (alapár: 18 901 000 Ft)

Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?