A bajnoki esélyesek közül Wehrleinnak jött ki a legjobban a lépés a Nürburgringen. Ugyan egyik futamon sem harcolt a győzelemért, de egy 3. és egy 5. hellyel lett gazdagabb, mialatt fő riválisai nem zártak kiegyensúlyozott hétvégét - Mattias Ekström például összesen eggyel tudta növelni pontjainak számát.
Wehrlein azonban a második futamon részben csapatának és márkatársainak is köszönhette eredményét. A német egy lassú bokszkiállás után több pozíciót is veszített, és a nyomában loholt az Audival Mike Rockenfeller. Ekkor azonban az előttük álló két Mercedes, Maximilian Götz és Daniel Juncadella látványosan lassulni kezdtek, majd miután maguk elé engedték a bajnokságért küzdő Wehrleint, ismét a gázra léptek, pufferzónát kialakítva közte és az Audi között.
A Mercedes ifjonca 37 ponton előnnyel rendelkezik a bajnokságban, az utolsó hockenheimi hétvégén pedig legfeljebb 50 egység szerezhető, így közel került ahhoz, hogy ő ülhessen fel a sorozat trónjára három hét múlva.
Az Audi DTM-főnökének azonban nem nyerte el a tetszését a Mercedes verseny közben mutatott magatartása, különösen azért nem, mert éppen egy nappal korábban, szombaton egyeztek meg arról, hogy minél jobban próbálják kiirtani a csapatutasításokat a küzdelmekből, amely jelenség a néhány gyártóból álló DTM-ben mindig is sarkalatos kérdésnek számított.
„A három gyártó megállapodott abban, hogy bizonyos dolgokat nem teszünk a sport érdekében. Két márka be is tartotta a megegyezést, a harmadik viszont nem, és úgy tűnik, hogy pont ők fognak meglógni a győzelemmel, amit eléggé aggasztó látni” - utalt Dieter Gass arra, hogy a Mercedes máris megszegte az egyezséget.
„Azt láthattuk, hogy nyolc másodperces különbség volt két Mercedes között, ami csupán néhány kör alatt elolvadt, de aztán az érintettek hirtelen mégis képesek voltak visszatérni a megszokott versenytempóhoz. Kétlem, hogy technikai hiba vagy a gumik hátráltatták volna őket. Szándékosan csinálták. Szerintem a nézők sem akarnak ilyet látni, hiszen ez egyáltalán nem sportszerű.”
„Szeretnénk javítani azon a terméken, amit a DTM jelent. Nagyszerű autóink, profi csapataink és versenyzőink vannak, de a műsor még lehetne jobb. Megegyeztünk abban, hogy a gyártók nem fognak játszadozni a versenyzőikkel - térjünk vissza az igazi autósporthoz, és győzzön a legjobb!”
Gass és a Mercedes főnöke, Ulrich Fritz emiatt heves szóváltásba is keveredtek a versenyt követő sajtótájékoztatón, és bár a stuttgartiak elismerték a csapatutasítás tényét, azt nem gondolják, hogy ezzel bármilyen vétséget is elkövettek volna.
„Igen, van egy egyezségünk arról, hogy mit akarunk, és mit nem akarunk csinálni. Például szerettük volna elkerülni az olyan helyzeteket, amikor egy a bokszkiállását még nem teljesítő versenyző feltart más autókat, és ezt ma sikerült is elérnünk. Valóban történtek stratégiai helycserék Pascal, Maxi és Dani között, de csapatként kell harcolnunk. Csapatként nyerünk és veszítünk, és ha látjuk, hogy esélyünk van a bajnoki cím megnyerésére, akkor hajtanunk is kell érte” - fogalmazta meg véleményét a Mercedes DTM-programjának vezetője.