DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Túraautó

Morbidelli a TCR első duplázója

Parádés versenyt hozott a TCR első monzai futama: Morbidelli az elrontott rajt után mégis meg tudta nyerni a versenyt, az összetettet vezető Comini viszont egy hiba után kiállni kényszerült. Szabó Zsolt stabil versenyzéssel a nyolcadik helyre hozta be a Zengő Motorsport Seatját.

Napsütéses idő várta a TCR mezőnyét Monzában az első futamra felsorakozva. Morbidelli és Comini indulhatott az első rajtsorból, mögöttük Oriola és Afanasyev várhatta a piros lámpák kialvását, a Zengő Motorsport pilótája, Szabó Zsolt pedig a 13. rajtkockából indult. Roda autóját feltehetően a pénteki borulás után nem tudták megjavítani, így ő az időmérő után a mai futamokat is kihagyni kényszerül. Morbidelli beragadt a rajtnál, így visszacsúszott a harmadik helyre, Comini a negyedikig esett vissza, őket Gené és Monje követte. Az élre Oirola állt Belicchi előtt. Szabó Zsolt az utolsó, 15. helyre esett vissza a rajt után, de a kör végéig sikerült visszaelőznie Boardmant. A msáodik körben Morbidelli újabb pozíciót vesztett, az első sikánban Comini szépen autózta körbe. A legnagyobb vesztes Afanasyev volt, aki két kör után a 11. helyen haladt csupán.

Comini igencsak komolyan vette az előretörést, a következő kör elején Belicchit is legyűrte, Morbidelli pedig árnyékként követte őt, hamarosan ő is túljutott honfitársán. A negyedik körben a Parabolicában Comini megpróbálta körbeautózni Oriolát, ám olyannyira nem sikerült a terve, hogy Morbidelli is elé került. Az olasz támadást indított a spanyol ellen is, de nem sikerütl megelőznie őt. Az első öt sorrendjét tekintve ekkor megnyugodott a mezőny, cserébe előkerültek a pályalevágás miatti figyelmeztetések, több pilótának is bemutatták a fekete/fehér zászlót.

21453_w666px_b8a4fc3363f061c299c97686a6b99118



A hatodik kör végén Morbidellinek végül sikerült leelőznie Oriolát, ezzel az élre állt. A spanyol jól láthatóan feltartotta őt ugyanis fél kör alatt több mint fél másodperces előnyt autózott ki vele szemben. Comini is megpróbált vele tartan, ám az első kanyarban nem sikerült bebújnia a spanyol mellé. Egy kör múlva Skuz feliratkozott a kiesettek listájára. A nyolcadik kör elején Gleason elnézte az első sikán féktávját, de szerencsére nem lett baleset az esetből. Comini rendületlenül próbálta megelőzni Oriolát, ám a kilencedik körben egy kavicságyban tett kitérőt követően kitört a Seat jobb első felfüggesztése, így az összetett éllovasának fel kellett adnia a futamot!

Az utolsó előtti kör aztán hozott izgalmakat hátrébb is: Grachev és Afanasiyev akaszkodott össze az első sikán kijáratán, majd magukkal rántották Nykjaert is, ezzel mindhármuknak véget ért a futam. Szabó Zsolt ennek és a többiek kiesésének köszönhetően feljött a nyolcadik helyre! Morbidelli viszonylag magabiztosan őrizte a vezető pozíciót, akárcsak Oriola a második helyet, ám a dobogó legalsó fokáért szoros küzdelem volt Belicchi és Gene között. A spanyolnak azonban nem sikerült előznie, így maradt az olasz-spanyol-olasz-spanyol sorminta az első négy helyen. Monje, Gleason, Veglia, Szabó, D’Amico és Boardman tette teljessé a legjobb tízet. Folytatás a második futammal 14:05-től.

Az 1. futam végeredménye:

1.

MORBIDELLI

22:31.918

 

2.

P. ORIOLA

-1.198

-1.198

3.

BELICCHI

-3.504

-2.306

4.

GENÉ

-3.884

-0.380

5.

MONJE

-5.056

-1.172

6.

GLEASON

-5.702

-0.646

7.

VEGLIA

-12.037

-6.335

8.

SZABO

-20.160

-8.123

9.

D’AMICO

-20.748

-0.588

10.

BOARDMAN

-68.621

-47.873

Nem ért célba:

11.

AFANASYEV

1 kör

 

12.

GRACHEV

2 kör

 

13.

NYKJÆR

2 kör

 

14.

COMINI

3 kör

 

15.

SKUZ

4 kör

 

 

 

orig_a0f192c4cdaf0202c02cedbab13ddac6

Az első futam balesetei után a második előtt mindösszesen 13 autó sorakozott fel a rajtrácsra. D’Amico, Gené, Skuz és Monje foglalhatta el az első két sort, Szabó Zsolt a kilencedik helyről várta a startjelet. D’Amico pocsékul rajtolt, kipörögtek a kerekei, így Gene elé került. Hamarosan azonban komolyabb problémája akadt a vele ellentétben jól rajtoló Belicchi személyében, aki egész egyszerűen kiforgatta őt.

A sorrend Gené, Monje, Belicchi, Skuz és Morbidelli volt a kör felénél, de mire újra a célegyenesbe értek addigra Morbidelli már a negyedik helyen haladt. A célegyenesben Monje legyűrte Genét, ezzel az élre állt, Szabó Zsolt a 10. helyre csúszott vissza. A harmadik körben Morbidelli újabb helyet lépett előre, Comini pedig már az ötödik volt és csapattársát szorongatta. Egy kör múlva mindketten újabb helyezést léptek előre, és csak körök kérdése volt, hogy Morbidelli mikor veszi át a vezetést.

A hatodik körben Comini is bebújt Gené mellé, majd még Belicchi és Oriola is követte őt, így a spanyol pár méter alatt a hatodik helyre csúszott vissza. Comini a Parabolciában bebújt a viaskodó Morbidelli és Monje mellé, a célegyenesben pedig hárman egymás mellett haladtak végig! Az első kanyarig Morbidelli és Comini került előre, ám az első verseny győztese egy merész féktávot kipöccintette riválisát, így Monje visszaelőzte, sőt, Belicchi is elment mellette. Comini a kicsúszsás ellenére is az élre tudott állni. Egy kör múlva emelték a tétet, négyen autóztak egymás mellett az első kanyar felé a 2-5. helyeken.

orig_9ee132497d677636640843ff90a9ab5c

A sorrend az éllovassal együtt ezután Comini, Gené, Morbidelli, Belicchi, Monje volt köztük, de az Ascariból már Morbidelli jött ki másodikként. Időközben Gleason és az összetettet vezető Oirola is kiesett – nem az éllovasok versenye volt ez. Monje a kilencedik körben valósággal megtorpedózta Belicchi autóját a Rettifilo sikánban, így az olasz visszaesett a hetedik helyre. Az élen Comini és Morbidelli gyötörte egymást, a Honda végsebessége jobbnak bizonyult, de így sem tudott előzni.

Az utolsó körben aztán sikerült a manőver: Morbidellinek sikerült bebújnia a Rettifilo sikán előtt riválisa elé, aki külső íven próbálta visszaelőzni őt, ám ezúttal túl nagy lendülettel akarta abszolválni a kanyart, így Gené orra előtt kipördült, visszaesett a hatodik helyre. A leintésig már sok változás nem történt, Morbidelli, Gené és Skuz állhatott fel a dobogóra. Comini végül a negyedik helyig kapaszkodott vissza, Szabó Zsoltot pedig hetedikként intették le. Folytatás egy hét múlva a Salzburgringen.

A 2. futam végeredménye:

1.

MORBIDELLI

22:37.847

 

2.

GENÉ

-2.717

-2.717

3.

MONJE

-3.931

-1.214

4.

COMINI

-6.499

-2.568

5.

BELICCHI

-6.541

-0.042

6.

SKUZ

-6.753

-0.212

7.

SZABO

-10.129

-3.376

8.

VEGLIA

-13.442

-3.313

9.

GRACHEV

-20.651

-7.209

10.

D’AMICO

-23.188

-2.537

11.

BOARDMAN

1 kör

1 kör

Nem ért célba:

 

P. ORIOLA

5 kör

 
 

GLEASON

5 kör

 

 

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: