DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Tereprali

Először a sivatagban a Scania Qualisport Torpedo!

Megtartotta az új csőrös Scania versenykamion keresztelőjét a Qualisport Racing, a monstrum pedig már úton van ez első éles bevetés helyszíne felé. Kovács Miklós és alakulata október 1-től egy héten át a terepralisok Világkupa-sorozatának marokkói állomásán szerepel, ahol a vadonatúj alkotás finomhangolása lesz a legfőbb feladat.

A kamionos terepralira szakosodott Qualisport Racing augusztus végén, a Truck Race hungaroringi futamán mutatta be új csőrös versenykamionját, amellyel néhány bemutató kört is megtettek a nemzeti motorsport-szentélyben. Azóta sok minden történt a különítmény háza táján: a műhelymunka közben beiktattak egy rövid lengyelországi kirándulást, részt vettek ugyanis a Gdanskban rendezett Miss Scania 2016 elnevezésű kamionos tuningtalálkozón, ahol megejtették az új kamion keresztelőjét. Ezen az eseményen már „Scania Qualisport Torpedo” néven állították ki a 2007 óta működő magyar versenycsapat által önállóan épített negyedik terepralis monstrumot.

scania-qualisport-torpedo-2



Azóta a legénység megejtett néhány tesztfutást, immáron pedig az első éles bevetésre készülnek: október 1-től a terepralisok Világkupa-sorozatának marokkói futamán szerepelnek, ahol Kovács Miklós és két állandó társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő nem az eredményt hajszolva, hanem jobbára kísérletező jelleggel, a tapasztalatszerzést célul kitűzve állnak rajthoz.

„Végre ez is eljött, táncba visszük az új kamionunkat, amely végül a Torpedo nevet kapta!” – nyilatkozta a Qualisport Racing pilótája, Kovács Miklós. „Nem tagadom, a csapat tagjaival együtt roppant izgatott vagyok. Negyedszer építettünk új versenykamiont, és akárcsak az első három alkalommal, most is úgy érezzük, mintha újszülött érkezett volna a családba. A marokkói verseny kiváló lehetőséget kínál arra, hogy sivatagi körülmények között mozgassuk meg a kamiont és megszerezzük azokat az első sivatagi tapasztalatokat, amelyek nélkül lehetetlen finomhangolni egy ilyen gépet. A múlt alapján tudjuk jól, hogy ez roppant összetett feladat, de biztos vagyok abban, hogy a gyermekbetegségek levetkőzése után sikeresek lehetünk a Torpedóval.”

ETRC_Hring_2016_104_resize

Kovács és gárdája igazi Afrika-specialista: a fekete kontinens leghosszabb terepraliján, az Africa Race-en például eddig hét ízben vettek részt, a dobogó összes fokát megjárták már, 2010-ben pedig a győzelmet is megszerezték a kategóriájukban. A vasárnap kezdődő hatnapos, közel 2000 kilométer össztávú marokkói viadalon is arra összpontosítanak, hogy az év végén rajtoló nagy derbire minél versenyképesebb állapotba hozzák a Scania Qualisport Torpedót.

„A mostani, marokkói versenyen extra kihívás lesz a maratoni szakasz, a harmadik és a negyedik versenynap közötti éjszakát ugyanis a kiírás szerint a szervizcsapat nélkül kell eltöltenie minden indulónak, így akkor csak magunkra számíthatunk majd. Ez nem könnyíti meg a dolgunkat, de aki ismer bennünket, az tudja, hogy sosem féltünk a kihívásoktól. Csipetnyi történelem is íródik majd, ez lesz ugyanis az első olyan nemzetközi tereprali-verseny, amelyen nem egy, hanem két Qualisport-konstrukció lesz a mezőnyben. Az előző kamionunkkal, a Scania Qualisport V8-assal immáron a háromszoros autós magyar bajnok, Fazekas Károly barátom versenyez, aki szintén rajthoz áll a futamon” – fogalmazott Kovács Miklós.

scania-qualisport-torpedo-3

A Marokkó-rali az adminisztratív- és technikai ellenőrzésekkel kezdődik október 1-jén Agadirban, amely az első négy nap során a viadal központi helyszíne lesz. Az Atlanti-óceán partján található városból a mezőny a terepralis tekintetben legendásnak mondható Erfoudba költözik át, az összecsapás ott zárul majd október 7-én. A Scania-versenytriót ötfős stáb segíti majd a Torpedo első megmérettetésén: a szervizkamion személyzete, Várda Ferenc, Bokor Attila és Jakab László gondoskodik a műszaki kiszolgálásról, míg Mészáros Sándor, a Qualisport Racing csapatvezetője és Varga Imre, a tereprali szakág hazai vezetője pedig a logisztikai és egyéb háttérfeladatokat látják el.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: