DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Tereprali

Hónapokig húzódhat, ki nyeri a Dakart

Nem irigylésre méltó a Dakar Rali helyzete: hiába győz ma Stephane Peterhansel, az eredmény nem lesz végleges egy rivális csapat óvása miatt a hétfőn történtekért.

A nagy dél-amerikai verseny hétfői napját követően vizsgálni kezdték a Peugeot versenyzőjét, Stephane Peterhanselt, aki a gyanú szerint szabálytalan területen tankolta meg autóját a nyolcadik szakasz során. A 11-szeres Dakar-győztes Sebastien Loeb hibáját követően épp ezen a napon vette át a vezetést az összetettben, a mai utolsó felvonást megelőzően pedig 40 másodperces előnnyel vezet. Ráadásul az utolsó szakasz viszonylag rövid, a mért gyorsasági csupán 180 kilométeres.

Bruno Fantin, a Peugeot csapatfőnöke állította, a töltőpont szerepelt a listában, a Minikkel versenyző X-raid vezetője, Sven Quandt szerint azonban csupán a motorosok és quadosok használhatták volna. A döntéshozók mindenesetre nem büntették meg Peterhanselt, az X-raid viszont fellebbezett. Így hiába nyeri meg a versenyt szombaton Peterhansel, a procedúra hónapokig húzódhat, míg végleges eredményről beszélhetünk. „Nem emlékszem rá, hogy a Dakar történetében valaha előfordult volna ilyesmi” – fogalmazott Etienne Lavigne versenyigazgató a motorsport.com-nak.



Abban az esetben, ha a Peugeot pilótája nyer, de mégis megbüntetik, a második helyen álló címvédő, Nasser Al-Attiyah örökölheti meg a győzelmet, aki egyébként már lemondott az első helyről. Feltéve persze, ha vele sem történik semmi: további fél óra hátránnyal Giniel de Villiers a harmadik, aki négy perccel előzi meg az újonc Mikko Hirvonent.

A versenyigazgató megvédte a megszakításokra vonatkozó döntéseket is: a szervezők rossz időjárás miatt több alkalommal felfüggesztettek szakaszokat. Egyesek szerint ez a Dakar szellemével áll szemben. „Sok éven át a biztonság volt a legfőbb rögeszménk. Minden percben ez jelenti a prioritást. Ha kétségeink vannak egy szakasz zökkenőmentes lefolyását illetően, mindent megteszünk, hogy garantáljuk a biztonságot. 41 Celsius fokban versenyezni túl bonyolult. Azért vagyunk itt, hogy érdekes versenyről gondoskodjunk, nem azért, hogy tönkretegyük a pilótákat és motorosokat” – fogalmazott Lavigne.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: