A McLaren vegyes érzelmekkel készülhetett az interlagosi fordulóra, hiszen a szezonnyitón kiderült ugyan, hogy egyelőre a Ferrarival szemben is jelentős előnnyel rendelkeznek, ám Melbourne-ben mégsem tudott eljutni a célig egyik autójuk sem. Mika Hakkinen és David Coulthard ezúttal is elhódították az első rajtsort, de a wokingiak bajai tovább folytatódtak, amikor a rajtnál lefulladt a skót autója, és a bokszba visszatolva csak három kör elteltével tudta azt újraindítani a csapat, hogy a mezőny után ereszthesse pilótáját.
Hakkinen megtartotta az első helyet, mögötte pedig az időmérőn is a McLarenek mögé keveredő Rubens Barrichello haladt a Stewart-Forddal, s őt követte Michael Schumacher. Csak a negyedik körig kellett várni, hogy Hakkinen autójával is gond adódjon, váltója ugyanis pár pillanatra kihagyott, és ez elég volt két üldözőjének ahhoz, hogy el is száguldjanak mellette. A finn autója ezt követően zavartalanul haladt tovább, de már csak a harmadik helyen állt, és a mezőny leggyorsabb technikájával sem tudott előzni.
A vezetést így Barrichello örökölte meg, akinek kezei alatt első alkalommal állt az élen a Stewart, és amikor már húsz kör óta tartotta maga mögött Schumachert, a nézők kezdték elhinni, hogy valami különlegesnek lehetnek szemtanúi, olyasminek, amit Ayrton Senna óta nem láttak hazai pilótától.
Barrichello a 26. körben kiállt a bokszba, és mint hamarosan kiderült, ő riválisaival ellentétben kétkiállásos taktikán volt. Irvine-nal ekkor még harcban állt a harmadik helyért, de autója a 43. körben felmondta a szolgálatot, ezzel véget vetve a brazil reményeknek.
Schumacher és Hakkinen közül először a német hajtott a bokszba, majd amikor a McLaren előtt szabaddá vált az út, a finn néhány igazán gyors kört is össze tudott rakni, amelyekkel biztosította, hogy saját tankolása után már a Ferrari elé térjen vissza a pályára. Innentől már Schumacher is tehetetlen volt, a McLaren tempója túl soknak bizonyult számára, így a célban be kellett érnie a második hellyel a Repülő Finn mögött.
Ők ketten a teljes mezőnyt lekörözték, a harmadik helyen rangsorolt Heinz-Harald Frentzennek pedig éppen ez volt a szerencséje, hiszen így végezhetett a dobogón annak ellenére is, hogy az utolsó körben kifogyott a benzin a Jordanjéből.
A Brazil Nagydíj hétvégéje Riccardo Zonta balesete miatt is emlékezetes maradt, akit szombaton kórházba szállítottak, miután lábsérülést szenvedett a falhoz csapódó, komoly megbízhatósági gondokkal küszködő BAR-ral. Emellett ezen a futamon tudta le egyetlen F1-es rajtját a francia Stephane Sarrazin, aki a tesztelés közben megsérült Luca Badoert helyettesítette a Minardinál. Az akkor 23 éves pilóta sem úszta meg baleset nélkül - ő a célegyenes kezdetén törte össze az autóját, miután arról leszakadt a hátsó szárny.