DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Retro

Retro – Raikkönen bekezdett

A lehető legjobb kezdést mutatta be a Ferrarihoz igazolva Kimi Raikkönen a 2007-es idény első F1-es futamán, mely több statisztikai érdekességet is hozott, s bemutatkozott egy sokszoros bajnok is.

Nagy várakozás előzte meg a Schumacher-korszak utáni első Formula-1-es versenyhétvégét, a 2007-es melbourne-i Ausztrál Nagydíjat. A visszavonuló német klasszis utóda Kimi Raikkönen lett a Ferrarinál, aki nem kisebb dologra készült, mint hogy 1989, azaz Nigel Mansell ferraris bemutatkozása óta elsőként győzelemmel tudjon bemutatkozni a Scuderia színeiben.

A legnagyobb ellenfélnek a McLaren ígérkezett, aki az elmúlt két év világbajnokával, a Renault-tól megszerzett Fernando Alonsóval, valamint a „szuperújonccal”, Lewis Hamiltonnal készült a szezonra. Mögöttük viszont ekkor még igen kiszámíthatatlannak ígérkezett az erősorrend: a Renault gyengült, a BMW erősödött, a Toyota igazi sötét ló volt, s a Red Bull háza táján is elkezdett formálódni valami, minden adott volt tehát egy izgalmas szezonhoz.

A nyitány a Ferrarinak sikerült a legjobban, legalábbis ami Kimi Raikkönent illeti, hiszen míg Felipe Massa egy hiba miatt az utolsó rajthelyre került, addig a finn négytizedes előnnyel megszerezte a rajtelsőséget, igaz, autója valamivel könnyebb volt a McLarennél. Hamilton kulcsfontosságú pillanatban rontott, így csak negyedik lett két BMW szendvicsében, Heidfeld és Kubica között.

Másnap a pályára kilátogató 105 ezer néző előtt Fernando Alonsónak lehetett volna a legjobb esélye arra, hogy megizzassza Kimi Raikkönent, csakhogy a rajtot kissé elrontotta, így visszaesett Heidfeld és Hamilton mögé. A német 13 körön át őrizte a második helyet a McLarenekkel szemben, míg ki nem kellett látogatnia a bokszba – a BMW versenyzője tehát a Ferrarinál és a McLareneknél könnyebb autóval rajtolt el.

kimi_2007aust



Raikkönen győzelmét tulajdonképpen semmi nem fenyegette, ahogy Alonso és Hamilton dobogós bemutatkozását sem. Ez volt az első futam a sportág történetében (az első, 1950-es szezont leszámítva), ahol mind a három dobogós helyezett az adott versenyen mutatkozott be csapatánál, Hamilton pedig Jacques Villeneuve 1996-os debütálása óta az első pilóta lett, aki dobogón zárta első Formula-1-es futamát.

Ami a többieket illeti: a McLarenektől messze lemaradva végül a negyedik helyen zárta a futamot Nick Heidfeld, majd mögötte következett a tél során meggyengülő Renault-val Giancarlo Fisichella, aki a hajrában Felipe Massával csatázott nagyot. A brazil az elrontott időmérő után a hatodik helyig tudott előretörni, utolsóként zárva még körön belül: mögötte Nico Rosberg és Ralf Schumacher már körhátrányban ért célba.

A szezonnyitó legijesztőbb jelenetét David Coulthard produkálta, aki Alexander Wurz autóján keresztülugratva csak kevéssel kerülte el az osztrák versenyző fejét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: