A szabálykönyvi korlátozások (pl. 1989-től turbótilalom, V12-es, V10-es, V8-as szívómotorok, majd V6-os turbómotorok) és a kiegyenlítésükért kardoskodó technikai fejlesztés nagyobb mértékben befolyásolták a körsebességeket, mint a pálya hosszának a további változása. Természetesen mindenkor bejátszanak az időjárási viszonyok, a hőmérséklet változása, vagy a szél ereje és iránya. Adott esetben a futamban teljesített leggyorsabb kör is jobb lehetne, mint a kvalifikáción látott csúcsforma, de ehhez a felsorolt körülmények összejátszása is szükséges.
2001-ig maradt 3968 méteres a Hungaroring aszfaltcsíkja, majd további 7 méterrel nyúlott meg két év időtartamra. A legjelentősebb változást a 2003-as év hozta, a célegyenest megközelítő, végső pályaszakaszt tették gyorsabbá és egyszerűbbé, amely 4384 méterre bővítette az autósport kedvelők büszkeségét, a mi Grand Prix pályánkat. A jelenlegi méretét, a 4381 métert 2004 óta őrzi hűen a kartográfiai felmérés.
Jelentős mérföldkőnek tekinthető Sebastian Vettel 1:18,773-as pole-pozíciós ideje. Ugyanis ezzel átlépte a „bűvös” 200 km/órás átlagsebességet. Erre azóta sem volt példa. Nagy kérdés, hogy képes lesz-e valaki ezt megismételni. Erre (a mostani pályahossz mellett) 1:18,858-at, vagy annál jobbat kellene teljesítenie, V6-os turbómotorral. (Tavaly Nico Rosberg ettől majdnem 4 másodperccel maradt el)
Év |
Pole átlagsebesség |
1986 |
161,5 km/h |
1987 |
164,1 km/h |
1988 |
164,9 km/h |
1989 |
179,2 km/h |
1990 |
183,3 km/h |
1991 |
187,6 km/h |
1992 |
189,2 km/h |
1993 |
191,4 km/h |
1994 |
182,5 km/h |
1995 |
185,5 km/h |
1996 |
185,2 km/h |
1997 |
191,3 km/h |
1998 |
185,5 km/h |
1999 |
182,7 km/h |
2000 |
184,2 km/h |
2001 |
193,2 km/h |
2002 |
195,1 km/h |
2003 |
193,2 km/h |
2004 |
199,2 km/h |
2005 |
197,4 km/h |
2006 |
198,1 km/h |
2007 |
197,9 km/h |
2008 |
194,9 km/h |
2009 |
193,3 km/h |
2010 |
200,2 km/h |
2011 |
197,6 km/h |
2012 |
194,8 km/h |
2013 |
198,6 km/h |
2014 |
190,6 km/h |