A rossz hír, hogy a nyolcadik szakaszt végig defekttel teljesítette, a kilencediken pedig megcsúszott egy murvás felhordáson, egyenesen neki egy kőtalapzatnak, ami kiütötte a Peugeot 208 T16 R5 jobb hátsó futóművét, így a hétszeres abszolút bajnok kiesett a versenyből. A második helyről.
De ne szaladjunk ennyire előre!
A Peugeot Total Hungária Rallye Team kettőse parádésan kezdte a hosszúnak ígérkező napot, már az első kör után vezetett a versenyben, s még biztatóbb volt, hogy „Janika” azt mondta: az autó nagyon kezes, jól érzi magát vele a pályákon. Ekkor még két kör volt hátra, és a Peugeot-pilóta magabiztosan autózott. Olyannyira, hogy a második körről is elsőként tért vissza a szervizparkba.
„Helyenként sokat kockáztatunk, de ezúttal nem bánom, mert jó a ritmusunk, jó vezetni a 208-ast, és jó érzés az is, hogy kicsit feszegetjük a határokat” – mondta ifjabb Tóth, amihez Szőke csak annyit tett hozzá, hogy szívesebben versenyezne most Dániában, vagy egyenesen az Északi sarkon, mert a forró versenyautóban majd megsült a lába.
Következett az utolsó kör – immár az eddigi három helyett négy gyorsaságival. A mindent eldöntő szakaszokkal.
A hetediket kiválóan vette a páros, a nyolcadik előtt azonban kellemetlen meglepetés érte.
„Már a rajtzónában álltunk, amikor szólt Botka Dávid, hogy a jobb első kerekünk leeresztett. Pedig nem sokkal korábban ellenőriztük, még csökkentettem is a guminyomást. Akkor minden rendben volt, a rajt előtti pillanatokban azonban lapos volt a kerekünk. Csak arra maradt idő, hogy fújjak bele egy kis levegőt, és már indultunk is. Körülbelül a szakasz feléig kitartott az abroncs, onnantól azonban felnin mentünk” – mondta Szőke, s a történtek fényében szinte csoda, hogy alig több, mint 24 másodpercet veszített a páros a defekttel, amivel a második helyre csúszott vissza.
Lehetett volna rosszabb is…
Sajnos lett is – rögtön a következő szakaszon.
„Valamivel gyorsabban érkeztünk abba az ominózus kanyarba, mint az előző körben, későn láttam meg a murvás felhordást, amelyen megcsúszott az autó… – idézte fel a történteket ifjabb Tóth. – Nekicsúsztunk egy betontalapzatnak, ami kiütötte a jobb hátsó futóművet. Nagyon sajnálom, mert a Peugeot beállításai tényleg elképesztően jól sikerültek, remekül lehetett irányítani az autót, a csúszós aszfaltfelületen is nyugodt maradt a hátulja. Gumit is jól választottunk, szóval minden adott volt a sikerhez. Sajnálom, hogy végül nem jött össze…”
Jó hír, hogy mostantól további aszfaltos futamok jönnek, amelyeken ifjabb Tóth és Szőke – akiknek a jelek szerint nagyon fekszik ez a talajtípus – remélhetőleg újra a győzelemért harcolhat…