DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Rali

A dobogóért küzdött ifjabb Tóth

Tizenkilencre lapot húzott. Tudta, hogy kockázatos vállalkozás, de meg akarta próbálni. Mert pont ugyanannyi erővel be is jöhetett volna a gumitaktika, mint ahogy végül nem jött be.

Ifjabb Tóth János és Szőke Tamás úgy döntött, zárt abroncsokkal vág neki az utolsó körnek, mert úgy gondolta, azzal talán lépéselőnybe kerülhet, s megkaparinthatja a harmadik helyet. A harmadikat, igen, mert bár a napot a 11. pozícióból kezdte a Peugeot Total Hungária Rallye Team párosa („Ennyire hátulról talán még sosem rajtoltam” – jegyezte meg ifjabb Tóth reggel a szervizparkban), csakhamar felzárkózott a negyedikre, és ha már ott volt, természetesen megcélozta a dobogót.

ORB2016_SZH_H2



Hogy végül nem jött össze, az a fentebb említett gumiválasztásnak tudható be. Mert bár a zárt abroncs jó volt a féktávokon, de a kanyarokból kifelé jövet túlságosan elkapart vele a Peugeot 208 T16 R5, és amint kijött a tiszta nyomból, rögtön belógott az árokba.

És ez nem fér bele akkor, amikor tizedekre menő csata zajlik. Végül a harmadik és a hatodik helyezett között 6.3 másodperc különbség volt mindössze, de a hétszeres bajnok ifjabb Tóthnak ezúttal be kellett érnie a hatodik pozícióval. Most sajnálhatta igazán azt a szombati technikai gondot az FIA által előírt szeleppel, amelynek hibája miatt erőtlenné vált az autója az utolsó két szakaszon. Ha az nincs…

De tudjuk, a sportban a ha-val kezdődő mondatoknak nincs értelmük.

„Ennél többet nem tehettem, az utolsó két gyorsaságin talán erőn felül is küzdöttünk, mert próbáltuk menteni a menthetőt, ha már rosszul választottunk gumit. De nem jött be, erőlködés lett belőle. Murvás tapasztalatnak jó volt, minden kilométerből tanul az ember” – mondta ifjabb Tóth, aki láthatóan csalódott volt, hogy ketten is megelőzték az utolsó szakaszon.

„Úgy vágtunk neki a vasárnapi napnak, hogy megtesszük, amit lehet. Egy rossz döntés, a rossz gumiválasztás azonban megpecsételte a sorsunkat, mert ezzel nemhogy nem volt esélyünk a dobogóért harcolni, de még a negyedik hely is odalett. Öröm az ürömben, hogy Veszprémben a hatodik helyen rajtolunk majd, ami akár még jól is jöhet, hiszen nem mi takarítjuk majd az utakat az első napon” – látta meg a pozitívumot a történtekben a navigátor, Szőke Tamás.

A bajnokság következő futamát három hét múlva rendezik meg Veszprém környékén.

ISEUM-RALI A MARSO-KUPÁÉRT, AZ OB 3. FUTAMA, SZOMBATHELY

Abszolút végeredmény:

1. Herczig Norbert, Igor Bacigal (Skoda Rally Team Hungary, Skoda Fabia R5) 1:12:39.9

2. Hadik, Kertész (Hadik Autósport, Ford Fiesta R5) 16.0 másodperc hátrány

3. Balogh, Holczer (Energy RT, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:22.3 perc h.

6. ifj. Tóth, Szőke (Peugeot Total Hungária Rallye Team, Peugeot 208 T16 R5) 1:28.6 p h.

Az ob állása 3 futam után (nem hivatalos):

1. Herczig Norbert, Igor Bacigal 83 pont

2. Vincze, Kuti (Overdose Média, Mitsubishi Lancer Evo9) 43

3. Hadik, Kertész 40

6. ifj. Tóth, Szőke 32

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: