DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Rali

Botka: Megnyertük, de elvették a győzelmünket

Megnyerte a Ciprus Ralit az ERC2 kategóriában a Botka Dávid Szeles Péter kettős. A Botka Rally Team párosa a leggyorsabb volt az egész versenyen, hatalmas tömeg ünnepelte a Larnaca tengerparti sétányán felállított célceremónián a győzelmüket. Aztán jött a feketeleves, a verseny végén két perc büntetést kapott a csapat, így csak a második helyért járó pontokat adhatták hozzá a bajnoki tabellán a páros neve mellé.

A szombati váltó meghibásodás miatt kategóriája második helyéről kezdte a zárónapot Botka Dávid és navigátora a Ciprus Rally-n. Bizakodva indult neki a hátralévő 8 gyorsasági szakasznak a legénység, hiszen a szervizcsapat az összes hibát megjavította a versenyautón

botka ciprus_02

’Problémamentesen tudtunk vasárnap autózni. Az előttünk lévő párosnál, a ciprusi bajnoknál - minden gyorsasági szakaszon - gyorsabbak voltunk. Így az utolsó körre már ledolgoztuk a hátrányunkat és a verseny végén fél perces előnnyel a kategória legelején végeztünk.’ - összegezte a napot a pilóta

Mindenki gratulált a magyar egységnek, hiszen első ciprusi versenyükön az ERC2 éllovasai mellett a helyi versenyzők is erősítették a kategóriát, amelynek élére állhatott volna nyolc futam után a Botka-Szeles páros, ha a verseny legvégén nem kapnak két perc büntetést…

A céldobogóról a technikai ellenőrzésre vitték az autót, ahol 17 (!) tételben sorolták fel a megvizsgálandó alkatrészeket. Tényleg bontás volt a ’bontásként’ emlegetett verseny végi technikai ellenőrzés.



botka ciprus podium

’A versenyautónkat teljesen szétszedték az ellenőrök, de természetesen semmilyen szabálytalanságot nem találtak, amin persze nem is lepődtünk meg, hiszen tudtuk, hogy minden rendben lesz. Amikor a széria autóban a jobb hátsó (gyári) oldalablakot kezdték el vizsgálni és a legvégén még az ülés tartó konzolon lévő furatokat is lemérték, akkor egy kicsit úgy éreztük, mindenáron ki akarnak minket zárni vagy záratni. ’

A technikai ellenőrzés után Földesi Csabát, a csapatfőnököt hívták, hogy a csapat a megengedett 18 gumi helyett 20 darabot használt fel, így két perces büntetéssel sújtják.

’A verseny előtt a csapatfőnöki eligazításon felvetődött egy kérdés, miszerint mikor kezdődik a futam. - emlékezett vissza Földesi Csaba - ’Ez azért is volt érdekes, mert a kvalifikáció előtti hajnali két szabad edzés rajtjához levihetik e a szerelők az autót. Ott egyértelműen azt mondták, hogy a verseny a kvalifikációs gyorsasági szakasz előtti beíróban kezdődik’

Valóban 20 gumit használtunk el, ’- folytatta Dudu - ’ hiszen - ahogy eddig is - minden versenyen a szabadedzés első körére felraktunk két nagyon használt gumit. Korábban nem volt ezzel gond, hiszen, ahogy a nevében is benne van, free practice a kvalifikáció előtti két szakasz. Valahogy most ez nagyobb hangsúlyt kapott és így a győzelmet a helyi versenyző szerezte meg, akiről úgy tudjuk, hogy a rendező rokona…

A két perc büntetés miatt az abszolút értékelésben két helyet hátrébb csúszva a nyolcadikon, kategóriában a második helyen végzett a páros. Ahelyett, hogy átvette volna a vezetést az ERC2-ben a bajnoki összesítésben a Botka Dávid - Szeles Péter duó, továbbra is a második helyen állnak 184 ponttal, öt ponttal lemaradva a cseh versenyző mögött.

botka ciprus_01

’Hazugság lenne azt mondani, hogy jó szájízzel jöttünk el a ciprusi versenyről. Egy bajnokságban veszünk részt, ahol minden pont számít és ezek a pontok most nagyon hiányoznak. A terveink szerint a zárófutamon nem indultunk volna, most úgy tűnik, hogy ezt nem tudjuk kihagyni.
Tovább kell lépnünk, a következő versenyre összpontosítunk, két hét múlva a híres Acropolis Rally-n szeretnénk gyarapítani a pontjainkat!’

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: