DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Brutális WRC-k érkezhetnek 2017-től

A Rali vb promótere szerint feláll a szőr a hátunkon a 2017-ben bemutatkozó WRC-ket látva, 3 mm-rel nagyobb szűkítő, 380 lóerős motor és sokkal agresszívabb külső jellemezheti a harmadik generációs World Rally Car-okat.

Hosszas ígérgetés után megtörténtek az első konkrét lépesek a ralisport csúcsát jelentő World Rally Car-ok 2017-re tervezett megújításával kapcsolatban, a Rali vb promótere pénteken Mexikó városban, az FIA Világtanácsának ülésén benyújtotta javaslatát a királykategóriás autók radikális reformjával kapcsolatban, melyet elfogadtak a küldöttek. A változásokkal a komisszár célja, hogy felfrissítse az utóbbi években kissé ellaposodott sorozatot, amihez meglátásuk szerint egy sokkal agresszívabb WRC lehet az első  és legfontosabb lépés.

wrc_2017



A tervezett változások ígéretesnek tűnnek, hiszen a B csoportos szörnyetegektől kiindulva az elmúlt évtizedekben oda jutottunk, hogy mára jóformán a matricák okozzák a legnagyobb feltűnést a WRC-ken. Ezen kíván változtatni most az Oliver Ciesla csapata, akik 2017-től az alábbi változásokat szeretnék bevezetni a világbajnokságon.

  • Sokkal egyedibb és drasztikusabb külsejű WRC-k az új aerodinamikai csomagnak köszönhetően, ilyenek a nagyobb hátsó szárny, nagyobb túlnyúlás az első és hátsó lökhárítóknál és nagyobb küszöb
  • Az autók teljesítményének növelése 380 lóerő környékére, a szűkítő 33-ról 36 mm-re növelésével gyorsabb és jobban gyorsuló autókat láthatunk
  • A minimum súly 25 kg-mal csökkentése 1175 kg-ra. 

"Egy már eddig is üdítő autósport válhat még üdítőbbé 2017-től, köszönhetően annak, hogy az FIA Világtanácsa mai ülését jóváhagyta a technikai szabályokra vonatkozó változásainkat, így a rajongóknak minden oka megvan, hogy izgatottan várják a pozitív irányt, amely felé a WRC-k tartanak." - mondta Ciesla.

"A különböző gyártók WRC autói különbözőképpen fognak kinézni, dinamikus, friss megjelenést, illetve fokozott teljesítményt várunk, amitől feláll a szőr a nézők hátán, amikor a pályán driftelve elhaladnak mellettük.”

Így legyen!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: