Hosszas ígérgetés után megtörténtek az első konkrét lépesek a ralisport csúcsát jelentő World Rally Car-ok 2017-re tervezett megújításával kapcsolatban, a Rali vb promótere pénteken Mexikó városban, az FIA Világtanácsának ülésén benyújtotta javaslatát a királykategóriás autók radikális reformjával kapcsolatban, melyet elfogadtak a küldöttek. A változásokkal a komisszár célja, hogy felfrissítse az utóbbi években kissé ellaposodott sorozatot, amihez meglátásuk szerint egy sokkal agresszívabb WRC lehet az első és legfontosabb lépés.
A tervezett változások ígéretesnek tűnnek, hiszen a B csoportos szörnyetegektől kiindulva az elmúlt évtizedekben oda jutottunk, hogy mára jóformán a matricák okozzák a legnagyobb feltűnést a WRC-ken. Ezen kíván változtatni most az Oliver Ciesla csapata, akik 2017-től az alábbi változásokat szeretnék bevezetni a világbajnokságon.
- Sokkal egyedibb és drasztikusabb külsejű WRC-k az új aerodinamikai csomagnak köszönhetően, ilyenek a nagyobb hátsó szárny, nagyobb túlnyúlás az első és hátsó lökhárítóknál és nagyobb küszöb
- Az autók teljesítményének növelése 380 lóerő környékére, a szűkítő 33-ról 36 mm-re növelésével gyorsabb és jobban gyorsuló autókat láthatunk
- A minimum súly 25 kg-mal csökkentése 1175 kg-ra.
"Egy már eddig is üdítő autósport válhat még üdítőbbé 2017-től, köszönhetően annak, hogy az FIA Világtanácsa mai ülését jóváhagyta a technikai szabályokra vonatkozó változásainkat, így a rajongóknak minden oka megvan, hogy izgatottan várják a pozitív irányt, amely felé a WRC-k tartanak." - mondta Ciesla.
"A különböző gyártók WRC autói különbözőképpen fognak kinézni, dinamikus, friss megjelenést, illetve fokozott teljesítményt várunk, amitől feláll a szőr a nézők hátán, amikor a pályán driftelve elhaladnak mellettük.”
Így legyen!