DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Rali

Újabb okos és szép menetelés Klauszéktól

A Rali Európa Bajnokság egyik legnehezebb futamát tudhatja a háta mögött a Klausz Kristóf – Kecskeméti Balázs duó. Míg a versenytársak estek-keltek a lettországi Liepaja Ralin, addig a magyar, Renault Clio R3-assal versenyző alakulat okosan hajtotta a versenygépet a változó körülmények hatására átalakuló szakaszokon.

Klauszék az ERC3 kategória 9., valamint az RC3-as kategória 2. helyén zárták a február 6-8-ai viadalt. 



Klausz Kristóf: Nagyon nehéz verseny van a hátunk mögött. Igaz, a futam előtti teszt nagyon sokat segített, hogy visszarázódjunk az efféle körülmények közé, s az sem volt utolsó szempont, hogy már ismerősként tértünk vissza Liepājaba. A hét közbeni pályabejáráshoz képest viszont teljesen más körülmények között kellett autóznunk a két versenynapon. A jeges, 2-3 centis, döngölt havas pályák helyett szombaton egy teljesen kijárt, murvás és latyakos, vasárnap pedig 20-30 centi hóval borított szakaszon kellett kordában tartanunk a Renault Clio R3-t.

Az alkalmazkodással azonban nem akadt gondunk, a gumiválasztás egyértelmű volt, keskeny, nagy szöges abroncsokkal teljesítettük a kijelölt 11 gyorsasági szakaszt. A tapadással így nem volt probléma, s ennek köszönhetően – habár nagyon nehéz futam volt – igazán élveztük a menetelést. A lettországi rallypályák arról híresek, hogy nagyon tempósak, s ezt most is tapasztaltuk, hiszen végig, 5-6. sebességi fokozatban róttuk a kilométereket. Emellett a technikás pontokra is oda kellett figyelnünk, hiszen majdnem minden kanyar után jött egy bukkanó, és majdnem minden bukkanó után egy kanyar. Még én magam is meglepődtem, hogy milyen kanyarsebességgel lehet bevenni ezeket a pályaszakaszokat ilyen abroncsokkal, és ilyen talajon…

Mivel komoly fizikai és szellemi felkészülést is igényel egy-egy ilyen nehéz EB futam sikeres teljesítése, ezért a Fit4Race edzéseivel tréningezek a derbikre. Egyelőre még csak ismerkedem a módszerrel, az alapokkal, de már Liepājaban éreztem azt magamon, hogy más lett a hozzáállásom, és ezt szeretném majd egészen a profik szintjére emelni. 

Az elért eredményünkkel – ERC3 kategória 9., és RC3 kategória 2. hely – nagyon elégedett vagyok, bízom benne, hogy az áprilisi, ír EB futamon, illetve az Osztrák Bajnokságban is hasonló szinten tudjuk majd folytatni a szereplést.

Kecskeméti Balázs: Az egyik legspeciálisabb, de egyben legélvezetesebb futam az Európa Bajnokság programjában a Liepāja Rally. Büszke vagyok Kristófra, hiszen megint nagyon okosan és szépen hajtotta a versenypályán a Renault-t, a kategóriatársakkal is tartani tudtuk a lépést. A kategóriaértékelésben mindössze két brit, illetve a helyi alakulatok előztek meg minket, ami nem is volt meglepetés számunkra, hiszen ők éjjel-nappal, télen-nyáron ilyen szélsőségesen változó körülmények között autóznak és nagyon alapos a pályaismeretük. Velük szemben mi most jártunk itt másodjára, és az alkalmazkodás is kicsivel több időt vett tőlünk igénybe. 

Nagyon sok baleset történt, a mezőny nagy része kiesett, ezért még nagyobb szó az, hogy mi probléma nélkül a célba tudtuk kormányozni az autót – habár tény, hogy pár necces szituáció nálunk is akadt, de sikerült mindent megoldanunk. Az időeredményeink abszolút bizakodásra adnak okot, a hétvégi teljesítményünkkel megszerzett pontoknak köszönhetően jelenleg az ERC3-as kategória 5. helyén állunk, két bajnoki forduló után.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: