„A hosszú nyári szünetben elmentünk két autókrossz versenyre az egész éves teendőkön felül, ahol jó eredményeket értünk el” – kezdte szerényen Vass Zoltán, aki eredménnyel vette a másik szakág kihívásait, Túrkevén fölényes győzelmet szerzett az országos bajnokságban, Nyirádon pedig az autókrossz Európa-bajnokságban szintén szárnyalt, elődöntője megnyerésével jutott a legjobb hat közé, azonban már a finálé első körében kiforgatták. Remeklése őt magát is váratlanul érte, csakúgy, mint egy bosszantó technikai meghibásodás nem sokkal később.
„Egy meghívásos rendezvényen vettünk részt két hete, körülbelül tíz főt kellett volna megautóztatnunk. Menet közben sajnos tönkrement a motorunk, mióta visszajöttünk, gőzerővel dolgoznak a fiúk, hogy készen legyünk a greinbachi versenyre. Új motort kell építenünk, mivel egy titán szeleptányér eltörése miatt beesett az egyik szelep, és szétkalapálta a motort. Az autókrosszozás utáni hajtáslánc-veszteségeinket is próbáljuk helyreállítni. A fiúk mindent megtesznek azért, hogy felkészülten érkezzünk a futamra” – árulta el a pilóta, hogy a műhelyben jelenleg komoly munkák folynak.
A ralikrossz-ob ötödik fordulóját megelőzően Vass Zoltán negyedik helyen áll a pontversenyben. A következő állomás az ausztriai Greinbach, ahol kevés tapasztalattal rendelkezik. „Eddig csak egyszer jártam ezen a pályán, de akkor még nem a jelenlegi Mitsubishi Colttal. Van Greinbachnak egy érdekessége, nehézsége, egy nyújtott balkanyar, ami körülbelül 350 méter hosszú, ha arra be tudja állítani az ember az autót úgy, ahogy szeretné, az már fél siker, ott dől el a verseny nagy része. Minden futamra úgy érkezünk, hogy ha a döntőben szereplő hat autó között tudunk lenni, akkor már elégedettek vagyunk. Persze ez önmagában nem elég, ha sikerülne a dobogóra felállni, az nagyon szuper lenne” – tűzte ki céljait az RXC Technics Motorsport pilótája.
Greinbachban nem csupán a magyar országos, hanem a közép-európai zóna, az osztrák, cseh és szlovák bajnokságok fordulóit is tartják, így nemzetközi mezőnnyel, talán az idei év eddigi legerősebbjével kell megbirkózni. „Mivel nyílt bajnokságról beszélünk, mindenki értékelve van mindenhol. A külföldieket is rangsorolják a magyar bajnoki pontozásban, és minket is a közép-európaiban. 20 SuperCars versenyző szerepel az előzetes nevezési listán, mindenképpen akciódús jelenetekkel tarkított versenyünk lesz. Minél többen vagyunk, annál nehezebb jó eredményt elérni, és mivel sokan jönnek, az előfutamok is teli rajtrácsosak lesznek. Biztosan nagy recsegés-ropogás várható az előfutamokon, nem lesz egyszerű hétvégéje senkinek sem.”