Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. december 18. hétfő
Motor

MotoGP: Marquez hibázgatva is nyert, Pedrosa és Lorenzo a dobogón

Bár több kisebb és egy nagyobb hibát is elkövetett, így sem tudták legyőzni a címvédőt Aragónban, aki immár egyedül vezeti a bajnokságot. Pedrosa a legvégén biztosította be a Repsol kettős győzelmét.

Maverick Vinales indulhatott a pole-ból a MotoGP idei 14. versenyén, az Aragóniai Nagydíjon, a vezetést azonban „szokás szerint” Jorge Lorenzo ragadta magához a start után. Sőt, a yamahás csak ötödikként teljesítette az első kört, miután előbb Valentino Rossi, majd Andrea Dovizioso és Marc Marquez is elment mellette. A közepes és lágy gumikat választó Lorenzo eleinte némi előnyre tett szert az üldözőkkel szemben, akikről viszont határozottan leszakadt a közepes-kemény kombinációt felrakó Vinales.

Az első négyesből Marquez produkált először előzést: Doviziosótól vette át a harmadik helyet. A spanyol nem sokkal később Rossi mellett is bepróbálkozott, de nagyon elmérte a féktávot, kis híján eltrafálta Lorenzót, a bukótérben kellett elfordulnia, így visszacsúszott a negyedik pozícióba. Marquez persze nem hagyta annyiban a dolgot, hamarosan már ismét Dovizioso előtt haladt, sőt Rossit is hamar levadászta, így már másodikként haladt – igaz, eközben Lorenzo nagyjából nyolc tizedes fórra tett szert velük szemben.

A lábtörésből visszatérő Rossi aztán nagyjából a táv felénél elkezdett visszalassulni, Marquez viszont elhatározta, hogy elkapja Lorenzót, s viszonylag gyorsan fel is zárkózott rá. A második bolyra pedig Dani Pedrosa érkezett meg Vinales megelőzése után, s előbb Doviziosót, majd a „Doktort” is átlépte, így már dobogós pozícióban motorozott. Mindeközben aztán az élen is változás történt: Marquez ugyanabban a kanyarban vetődött be Lorenzo mellé, ahol korábban hatalmasat hibázott, most azonban megfogta a Hondát, s átvette a vezetést – amelyet aztán a ducatis hátsó egyenesbeli visszatámadása után meg is tartott.

Marquezre aztán a verseny végén már Pedrosa tűnt a legveszélyesebbnek, a rutinosabb repsolos azonban túl sok időt töltött Lorenzo megelőzésével, így már nem tudta utolérni csapattársát. Marquez ezzel behúzta idei ötödik győzelmét, a Repsol Honda pedig kettős győzelmet ünnepelhetett a második ducatis dobogóját begyűjtő Lorenzo társaságában. Vinales nagy küzdelemben nyomta le Rossit a negyedik helyért, de a Yamahák mögött befutó Aleix Espargaro is elismerést érdemel az Apriliával. Dovizioso csak hetedik lett, ezzel pedig 16 pontra nőtt a hátránya a tabellán, míg a top10-et Bautista, Zarco és a KTM-es Pol Espargaro tette teljessé.

A verseny végeredménye:

1. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 42'06.816
2. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda +0.879
3. Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati +2.028
4. Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha +5.256
5. Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha +5.882
6. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia +6.962
7. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati +7.455
8. Alvaro BAUTISTA SPA Pull&Bear Aspar Team Ducati +7.910
9. Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +13.002
10. Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM +14.075
11. Mika KALLIO FIN Red Bull KTM Factory Racing KTM +17.192
12. Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +20.632
13. Jack MILLER AUS EG 0,0 Marc VDS Honda +23.886
14. Scott REDDING GBR OCTO Pramac Racing Ducati +25.523
15. Tito RABAT SPA EG 0,0 Marc VDS Honda +26.082
16. Jonas FOLGER GER Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +30.302
17. Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +31.874
18. Hector BARBERA SPA Reale Avintia Racing Ducati +31.948
19. Bradley SMITH GBR Red Bull KTM Factory Racing KTM +36.296
20. Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Racing Ducati +37.842
21. Loris BAZ FRA Reale Avintia Racing Ducati +47.599
22. Sam LOWES GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia +47.647
Nem ért célba:        
  Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda  
  Karel ABRAHAM CZE Pull&Bear Aspar Team Ducati  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?