A Ducati dominanciáját hozta a Red Bull Ringen tartott kétnapos gyakorlás: kedden és szerdán egyaránt a bolognai gyártó pilótái sajátították ki az első négy helyezést. A második nap során már a Yamahák tudtak a legközelebb kerülni hozzájuk, ám még így is tetemes volt a lemaradásuk a leggyorsabb Andrea Iannonéhez képest. Valentino Rossi már az első felvonás végén is elmondta, hogy nehéz dolguk lesz az Osztrák Nagydíjon, s ez a véleménye azóta sem változott:
„Jól sikerült két napon vagyunk túl, különösen szerdán javítottunk sokat a teljesítményen és a motor egyensúlyán, emellett pedig a pálya állapota is jobb volt a felgumizásnak köszönhetően. Sikerült javítanunk a köridőinken és a helyezésünkön, így kicsit közelebb kerültünk az éllovasokhoz. Úgy vélem, nehéz lesz itt versenyeznünk, mivel gyors pályáról van szó, s így ez nem a legjobb a YZR-M1 számára” – nyilatkozta az olasz a Movistar Yamaha sajtóközleményében. „Keményen kell dolgoznunk, hogy kihozzuk magunkból a maximumot. Már most is sikerült előrelépnünk, de következik a nyári szünet, és meglátjuk, mi történik, amikor augusztusban visszatérünk ide.”
„Nagyon nehéz verseny lesz, különösen néhány gyári riválisunknak köszönhetően, akik gyorsabbak nálunk. Rendkívül fontos lesz, hogy felmérjük a többiek képességeit, hiszen néhányan itt se voltak. Érdekes lesz látni, hogy lassabbak vagy gyorsabb leszünk-e náluk, de ez csak a versenyhétvégén fog kiderülni” – utalt a Repsol Honda távolmaradására a „Doktor”.
Rossi yamahás csapattársa, Jorge Lorenzo is nagyon hasonló gondolatokat fogalmazott meg: a spanyol úgy véli, a spielbergi aszfaltcsík karakterisztikája miatt a Ducatik komoly előnyben vannak a fékezési stabilitásuknak, a kigyorsításuknak és a végsebességüknek köszönhetően – persze azért nem reménytelen a helyzetük: „Nem vagyunk sokkal lemaradva tőlük, de vannak ellenfeleink, akik egyértelműen gyorsabbak nálunk. Csökkenteni fogjuk az előnyüket, de nem fogjuk teljesen utolérni őket, mert annyira gyors a pálya” – vélekedett a regnáló világbajnok.
Utolsó szavait alátámasztja a tény, hogy Iannone a legjobb körében 187,1 km/h-s átlagtempót ért el, ezzel pedig Phillip Islandet felülmúlva a Red Bull Ring lesz a leggyorsabb pálya a naptárban. A nagy sebesség miatt pedig a biztonság is fontos: Casey Stoner korábban kritizálta a helyszínt a kis bukóterek miatt, s most részben Lorenzo is egyetértett vele. „Csak három-négy kanyar van, ahol elég közel vannak a falak, s így veszélyesek lehetnek egy bukás esetén. Nehéz változtatni a pályán, de nyilvánvaló, hogy a jövőt illetően jó lenne javítani ezeken biztonsági szempontból” – fogalmazott a spanyol.