DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Nem biztonságos Spielberg a MotoGP számára?

A Ducatit tesztpilótaként segítő ausztrál, Casey Stoner szerint veszélyesek lehetnek az aszfaltozott bukóterek a versenynaptárba idén visszakerülő Osztrák Nagydíj helyszínén. Marc Marquez szerint az utolsó kanyar körül lehetnek leginkább kérdőjelek.

Hosszú évek kihagyása után idén újra rendeznek Osztrák Nagydíjat a gyorsasági motoros világbajnokság mezőnye számára, amelynek a néhány esztendeje felújított Red Bull Ring ad majd otthont. A versenyzők először a most hétvégén megrendezésre kerülő sachsenringi futam után, július 19-én és 20-án próbálhatják ki az aszfaltcsíkot – leszámítva a Hondát, ők ugyanis nem kaptak meghívást a tesztre a Ducatitól, akik kibérelték a pályát. Marc Marquez és Dani Pedrosa ellenben néhány hete már megtehetett rajta néhány kört az az RC213V utcai változatával, s az ifjabb spanyol szerint van egy pontja a pályának, ami felvethet biztonsági kérdéseket:

márquez-sizes-up-the-start-finish-straight 



„Biztonsági szempontból a legtöbb pálya egész jónak mondható, ugyanakkor vannak kérdőjelek az utolsó kanyarral kapcsolatban, ahol Danyiil Kvjat is balesetet szenvedett a Formula-1-es hétvége időmérőjén” – nyilatkozta Marquez a Motorsport.com hasábjain. Az F1-es orosznak egyébként a jobb hátsó felfüggesztése tört ki az említett kvalifikáción, vélhetően az újonnan kirakott sárga rázóköveknek is köszönhetően. Mindenesetre a repsolos spanyol nem akar előre ítélkezni: „Meglátjuk, hogyan védik azt a részt a biztonsági korláttal. Amíg nem versenyzünk ott, nem tudhatjuk, mi szorul fejlesztésre” – fogalmazott a világbajnokság jelenlegi éllovasa.

A jövő heti kétnapos gyakorláson jelen lesz a Ducati tesztpilótájaként tevékenykedő Casey Stoner is, aki már előzetesen is úgy érzi, hogy nem lesz feltétlenül a legbiztonságosabb a spielbergi pálya: „Aggódom az ausztriai bukóterek miatt. Néhányban még felfestések is vannak. Képzeljük el, mi történik, ha esik az eső: a versenyző, aki kicsúszik, nemhogy nem lassulna, hanem pont ellenkezőleg. Jobban kellene figyelniük a biztonságra, mert az emberek élete múlandó: nem lehet mindig a teljesítményt előtérbe helyezni olyan bukóterekkel, amelyek nem lassítják a pilótákat. Az aszfaltozott bukóterek veszélyesek, ahogy azt Luis Salom balesete is megmutatta Barcelonában.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: