Új korszak kezdődik 2016-tól a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájában: egyrészt a távozó Bridgestone helyett immár a Michelin lesz az egyetlen hivatalos gumiszállító, másrészt mindenki számára kötelezővé válik az egységes motorvezérlő-elektronikai (ECU) szoftver használata. A versenyzők a múlt heti valenciai teszten már elkezdhettek ismerkedni a két legfőbb változással, különösen a francia gumigyártó teljesen eltérő karakterisztikájú első abroncsával, amely több pilótán is kifogott.
A számos bukás ellenére is lelkes a motorosok többsége: Andrea Iannone például úgy véli, élvezetesebb lesz jövőre a versenyzés. „Ami miatt jobb az új elektronika, hogy jóval többször lesz túlkormányzott a motor” – idézi az olasz szavait a motorsport.com. „Olyan, mintha kissé visszarepülnénk az időben. A gyári szoftverekben több volt a segédeszköz, ezért most többet csúszkálsz, és nyilvánvaló, hogy figyelnünk kell a gumihasználatra. Emellett élvezem, hogy a Michelin abroncsaival motorozhatok: nagyobb mókát jelentenek, mert óvatosnak kell lenned, legalábbis addig, amíg alaposan ki nem ismered a gumikat.”
Hasonló gondolatokat fogalmazott meg Valentino Rossi is, aki arra a kérdésre, hogy szerinte a változtatások okán nőni fog-e a versenyzés színvonala 2016-ban, így felelt: „Jó lenne, ha ez történne, mert egyértelműen ezt célozta az elektronika szerepének csökkentése. Olyan, mintha több évet mennénk vissza az időben, hiszen az előző idények során a gyártók keményen dolgoztak az elektronikán, hogy könnyebb legyen vezetni és konstansan ugyanazt a köridőt lehessen motorozni. A gumik is átlagosabbak, szóval remélem, hogy igaza lesz Andreának, és valóban szórakoztatóbbak és „régi stílusúak” lesznek a futamok, így ismét többet csatázhatunk.”