DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Kalandos, mégis domináns győzelmet aratott a Yamaha triója a suzukai 8 óráson!

A pole-ból induló, ám a rajtnál visszaeső, majd egy 30 másodperces stop&go büntetést is kapó Katsuyuki Nakasuga, Pol Espargaro, Bradley Smith trió nyerte az idei suzukai 8 órás versenyt.

Ezzel a Yamaha 1996 után tudott ismét diadalmaskodni a legendás viadalon. A futam elején vezető Casey Stoner látványos bukással zárta a japán eseményt.

Rendkívül eseménydúsan és izgalmasan alakult a 2015-ös suzukai 8 órás verseny. A pole pozícióból induló Katsuyuki Nakasuga rögtön a Le Mans-i típusú start után komolyan visszaesett a középmezőny elejébe, bár alig egy óra visszatornázta magát a legjobbak közé.

A vezetésért ez idő alatt Takumi Takahashi és Alex Lowes csatázott a Hondával és a Suzukival, ám előbbi alakulat alig az első óra befejeztével búcsúzni kényszerült: a motort a japán társától átvevő Casey Stoner hatalmas balesetet szenvedett, saját elmondása szerint a beragadt gázkarnak köszönhetően! Az ausztrál pilóta lapocka- és sípcsonttörést szenvedett, egyúttal a tulajdonképpeni címvédő alakulat (Takahashi és Michael van der Mark tagja volt a tavalyi győztes gárdának is – akkor Leon Haslam volt a harmadik ember) is kénytelen volt feladni a viadalt. 

A Moto2-ben vitézkedő Aegerter második hellyel gazdagodott Suzukában


A későbbiekben a gyári yamahások és a Yoshimura Suzuki csapata harcolt az elsőségért, ám utóbbiak is kiírták magukat a küzdelemből: Tsuda bukott, amely után a szerelés is a kelleténél hosszabb ideig tartott, így az ő esélyeik is elszálltak. Ekkor úgy tűnt, hogy a második helyen haladó Josh Hook, Dominique Aegerter hondás kettős (Kyle Smith eddig ismeretlen okokból végül a versenyen nem állt rajthoz velük) sem igazán tudja megszorongatni Pol Espargaróékat, ám Bradley Smith etapja alatt váratlanul 30 másodperces stop&go büntetést kaptak a hangvillások, miután sárga zászló hatálya alatt előztek.

A Suzuki is képviseltette magát a pódiumon

A brit azonban elképesztő tempót diktált, s viszonylag hamar utolérte hondás ellenfelét, a győzelem azonban még így sem volt biztosra vehető, ugyanis Aegerterék eggyel kevesebb kiállásból tudták teljesíteni a távot, ráadásul a rengeteg biztonsági autós fázis is folyamatosan megkeverte a kártyákat. 

Végül azonban viszonylag sima sikert aratott a Nakasuga, Espargaro, Smith trió, ezzel a Yamaha 1996 után tudott ismét nyerni Suzukában! Mindenképp dicséretet érdemel a Tech3 két pilótája, akik végig azonos teljesítményt nyújtottak japán társukhoz képest, mindezt életük első endurance viadalán. Mögöttük maradt az Aegerter, Hook páros, a dobogó alsó fokára pedig végül a Kagayama, Haga, Kiyonari által alkotott suzukis trió állhatott fel.

Végeredmény – top10:

1. Nakasuga/Espargaro/Smith Yamaha Factory Racing #21 204 kör
2. Aegerter/Hook/Smith FCC TSR Honda #778 + 1:17.411
3. Kagayama/Haga/Kiyonari Team Kagayama Suzuki #17 + 1 kör 
4. Philippe/Delhalle/Masson Suzuki Endurance Racing Team #30 + 2 kör
5. Tsuda/Lowes/Waters Yoshimura Suzuki #12 + 3 kör
6. Checa/Foray/Gines GMT94 Yamaha #94 + 3 kör
7. Costa/Gimbert/Foray Honda Endurance Racing #111 + 3 kör
8. Hiura/Kamei/Yasuda Honda Suzuka Racing Team #25 + 4 kör
9. Yanagawa/Yudhistira/Watanabe Team Green Kawasaki #87 + 5 kör
10. Konno/Aoki/Ogata Motomap Supply Suzuki #32 + 5 kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: