Ezzel a Yamaha 1996 után tudott ismét diadalmaskodni a legendás viadalon. A futam elején vezető Casey Stoner látványos bukással zárta a japán eseményt.
Rendkívül eseménydúsan és izgalmasan alakult a 2015-ös suzukai 8 órás verseny. A pole pozícióból induló Katsuyuki Nakasuga rögtön a Le Mans-i típusú start után komolyan visszaesett a középmezőny elejébe, bár alig egy óra visszatornázta magát a legjobbak közé.
A vezetésért ez idő alatt Takumi Takahashi és Alex Lowes csatázott a Hondával és a Suzukival, ám előbbi alakulat alig az első óra befejeztével búcsúzni kényszerült: a motort a japán társától átvevő Casey Stoner hatalmas balesetet szenvedett, saját elmondása szerint a beragadt gázkarnak köszönhetően! Az ausztrál pilóta lapocka- és sípcsonttörést szenvedett, egyúttal a tulajdonképpeni címvédő alakulat (Takahashi és Michael van der Mark tagja volt a tavalyi győztes gárdának is – akkor Leon Haslam volt a harmadik ember) is kénytelen volt feladni a viadalt.
A későbbiekben a gyári yamahások és a Yoshimura Suzuki csapata harcolt az elsőségért, ám utóbbiak is kiírták magukat a küzdelemből: Tsuda bukott, amely után a szerelés is a kelleténél hosszabb ideig tartott, így az ő esélyeik is elszálltak. Ekkor úgy tűnt, hogy a második helyen haladó Josh Hook, Dominique Aegerter hondás kettős (Kyle Smith eddig ismeretlen okokból végül a versenyen nem állt rajthoz velük) sem igazán tudja megszorongatni Pol Espargaróékat, ám Bradley Smith etapja alatt váratlanul 30 másodperces stop&go büntetést kaptak a hangvillások, miután sárga zászló hatálya alatt előztek.
A brit azonban elképesztő tempót diktált, s viszonylag hamar utolérte hondás ellenfelét, a győzelem azonban még így sem volt biztosra vehető, ugyanis Aegerterék eggyel kevesebb kiállásból tudták teljesíteni a távot, ráadásul a rengeteg biztonsági autós fázis is folyamatosan megkeverte a kártyákat.
Végül azonban viszonylag sima sikert aratott a Nakasuga, Espargaro, Smith trió, ezzel a Yamaha 1996 után tudott ismét nyerni Suzukában! Mindenképp dicséretet érdemel a Tech3 két pilótája, akik végig azonos teljesítményt nyújtottak japán társukhoz képest, mindezt életük első endurance viadalán. Mögöttük maradt az Aegerter, Hook páros, a dobogó alsó fokára pedig végül a Kagayama, Haga, Kiyonari által alkotott suzukis trió állhatott fel.
Végeredmény – top10:
1. | Nakasuga/Espargaro/Smith | Yamaha Factory Racing #21 | 204 kör |
2. | Aegerter/Hook/Smith | FCC TSR Honda #778 | + 1:17.411 |
3. | Kagayama/Haga/Kiyonari | Team Kagayama Suzuki #17 | + 1 kör |
4. | Philippe/Delhalle/Masson | Suzuki Endurance Racing Team #30 | + 2 kör |
5. | Tsuda/Lowes/Waters | Yoshimura Suzuki #12 | + 3 kör |
6. | Checa/Foray/Gines | GMT94 Yamaha #94 | + 3 kör |
7. | Costa/Gimbert/Foray | Honda Endurance Racing #111 | + 3 kör |
8. | Hiura/Kamei/Yasuda | Honda Suzuka Racing Team #25 | + 4 kör |
9. | Yanagawa/Yudhistira/Watanabe | Team Green Kawasaki #87 | + 5 kör |
10. | Konno/Aoki/Ogata | Motomap Supply Suzuki #32 | + 5 kör |