A versenynap zárásaként rendezték a MotoGP futamát a Sachsenringen. A hétvégén ezen az eseményen volt a legmelegebb, így nagy kérdés volt, melyik gumi működhet majd jól. A két gyári Hondán kemény első gumikat találtunk, míg a Yamahánál az aszimmetrikusra esett a választás, csakúgy mint Iannone esetében. Eddig Marc Marquez mindent behúzott, amit lehetett, kérdéses volt azonban, hogy az eltérő gumitaktika mit hoz a versenyen. Jorge Lorenzónak jött ki legjobban a rajt, ő állt az élre az első kanyarban. Mögötte Marquez, Pedrosa, Iannone és Rossi érkeztek. A kör végére a két olasz már helyet cserélt. Scott Redding az utolsó kanyart elrontva egy kört sem teljesített, ő volt az első kieső. Az ötödik helyen Iannone nem lehetett túl nyugodt, Hernandez keményen támadta a GP14-gyel. Ahogyan az várható volt, az első négy már a harmadik körre elhúzott a többiektől.
Rossi egy hajszállal aztán lemaradt, miután kis híján leesett az M1-ről. Ezt követően aztán ő futotta meg a leggyorsabb kört, amire szüksége is volt a felzárkózáshoz. Az ötödik körben aztán feljött a harmadik helyre, Marquez pedig legyűrte Lorenzót. Időközben Aoyama is elesett. Marquez megpróbált meglógni, Rossi pedig keményen próbálkozott, hogy megelőzze csapattársát. A yamahások a hetedik kör végén össze is csaptak, de nem történt változás a sorrendben. Ez kapóra jött a regnáló világbajnoknak, aki egyre jobban elhúzott tőlük. Egy körrel később aztán összejött Rossinak az előzés. Ezt páholyból nézhette végig Pedrosa, Iannone mögöttük pedig magányosan haladt az ötödik helyen. A tizenegyedik körben Pedrosa megelőzte Lorenzót, feljőve a harmadik helyre. Marquez közben elképesztő tempót diktált az élen, egyre inkább neki állt a zászló.
Féltávnál Dovizioso elesett, folytatva balszerencsés sorozatát. Egy körrel később Pedrosa megelőzte Rossit a második helyen, Lorenzo pedig másfél másodperccel érkezett mögöttük. Marquezt már csak csak egy esetleges hiba esetén lehetett volna megelőzni. Az utolsó öt körre a második és a nyolcadik helyért folyt a legnagyobb csata. Rossi azonban apránként lemaradt Pedrosáról, így a dobogó kérdése is eldőltnek látszott nem sokkal a leintés előtt, hiszen Lorenzo már messze mögöttük volt. A végéig már nem történt semmilyen meglepetés, Marquez behúzta a 25 pontot, Pedrosa lett a második, Rossi pedig a harmadik. Marquez előnye ezzel valamivel csökkent, de még így is elég sok, Rossi előnye pedig 13 pontra nőtt Loreno előtt, ami továbbra sem mondható soknak. A bajnokság tehát egyre izgalmasabb.
A futam végeredménye:
1. |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
Honda |
41'01.087 |
2. |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
Honda |
+2.226 |
3. |
Valentino ROSSI |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+5.608 |
4. |
Jorge LORENZO |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+9.928 |
5. |
Andrea IANNONE |
Ducati Team |
Ducati |
+20.785 |
6. |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+23.215 |
7. |
Cal CRUTCHLOW |
CWM LCR Honda |
Honda |
+29.881 |
8. |
Pol ESPARGARO |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+34.953 |
9. |
Danilo PETRUCCI |
Octo Pramac Racing |
Ducati |
+35.875 |
10. |
Aleix ESPARGARO |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+37.253 |
11. |
Maverick VIÑALES |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+37.274 |
12. |
Yonny HERNANDEZ |
Octo Pramac Racing |
Ducati |
+42.081 |
13. |
Hector BARBERA |
Avintia Racing |
Ducati |
+48.611 |
14. |
Alvaro BAUTISTA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
+50.687 |
15. |
Jack MILLER |
CWM LCR Honda |
Honda |
+53.769 |
16. |
Nicky HAYDEN |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
+58.921 |
17. |
Eugene LAVERTY |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
+1'02.738 |
18. |
Alex DE ANGELIS |
E-Motion IodaRacing Team |
ART |
+1'03.122 |
19. |
Loris BAZ |
Athinà Forward Racing |
Yamaha Forward |
+1'11.162 |
20. |
Michael LAVERTY |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
+1'15.910 |
Nem ért célba: |
|
|
|
|
|
Claudio CORTI |
Athinà Forward Racing |
Yamaha Forward |
|
|
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
Ducati |
|
|
Hiroshi AOYAMA |
AB Motoracing |
Honda |
|
|
Mike DI MEGLIO |
Avintia Racing |
Ducati |
|
|
Scott REDDING |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
|