Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy az élen a helyzet változatlan: akárcsak a 2014-es világbajnoki összetettben, úgy a sepangi teszt első napján is a Marc Marquez, Valentino Rossi, Jorge Lorenzo hármas zárt az élen. Ellentétben azonban a tavalyi pontversennyel, most sokáig nem a repsolosnak állt a zászló, a „Doktor” ugyanis a körözés kezdete után két és fél órával átvette a vezetést, és egészen az utolsó percekig ki sem engedte a kezéből azt. A fináléban azonban érkezett a címvédő, és elrontotta a yamahások örömét, akiknek egy kettős győzelem is kinézett sokáig.
Érdekesség, hogy Marquez valószínűleg csak az utolsó órában ült át a 2015-ös motorjára: a crash.net helyszíni beszámolója szerint a spanyol addig a tavalyi festésével ellátott géppel körözött, s csak a tesztnap utolsó szakaszában ment ki a pályára a fenti képen is látható fekete motorral. A hangvillásokkal kapcsolatban pedig érdemes megjegyezni, hogy a nap során kipróbáltak egy új kipufogó-borítást, amellyel az a céljuk, hogy az előtörő lángok ne okozzanak kárt a gépben, illetve a törmelék se jusson könnyedén a csőbe.
A nagy hármas mögött Andrea Dovizioso végzett a negyedik helyen: az olasz a Ducati Desmosedici GP14.3-mas változatával rótta a köröket, miután a bolognaiak csak a február végi második gyakorlásra készülnek el idei versenygépükkel, a GP15-tel. Őt a délelőtti órákban még az első helyen álló Dani Pedrosa követte a sorban, aki a nap legvégén még egy bukást is begyűjtött – ezt egyébként a Repsol Honda pilótáján kívül a listán épp mögötte végző Pol Espargaro, valamint Nicky Hayden mondhatta el magáról.
Ami az Open kategóriát illeti: sokáig az új RC213V-RS-sel ismerkedő amerikai állt az élen a különértékelésben, ám végül Stefan Bradl lett közülük a leggyorsabb a Forward Racing színeiben – ne feledjük: tavaly Aleix Espargaro révén ez a csapat dominálta a géposztályt. S ha már a spanyol motoros szóba került: az új gyártók különmeccsét neki köszönhetően a Suzuki nyerte, miután hat századmásodperccel megelőzték a sokáig a top10-ben tartózkodó apriliás Alvaro Bautistát. Utóbbi csapattársának, a MotoGP-be négy év után visszatérő Marco Melandrinak peches napja volt: egyszer a pályán, egyszer pedig a bokszba menet állt meg alatta a gép.
Az újoncok közül Jack Miller végzett a legelőrébb, megelőzve Maverick Vinalest, aki egyébként a második legtöbb kört teljesítette a nap során – nála többször csak a HRC tesztversenyzője, Takumi Takahashi ment körbe többször a malajziai aszfaltcsíkon.
A sepangi gyakorlás holnap és pénteken folytatódik, s szombaton a 2016-ban érkező Michelin abroncsainak tesztelésével ér véget.
Az első sepangi teszt első napjának végeredménye:
1. |
MARQUEZ, Marc |
Repsol Honda Team |
2:00.262 |
|
|
62 / 63 |
2. |
ROSSI, Valentino |
Movistar Yamaha MotoGP |
2:00.380 |
0.118 |
0.118 |
27 / 57 |
3. |
LORENZO, Jorge |
Movistar Yamaha MotoGP |
2:00.521 |
0.259 |
0.141 |
30 / 55 |
4. |
DOVIZIOSO, Andrea |
Ducati Team |
2:00.617 |
0.355 |
0.096 |
36 / 41 |
5. |
PEDROSA, Dani |
Repsol Honda Team |
2:00.745 |
0.483 |
0.128 |
25 / 45 |
6. |
ESPARGARO, Pol |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:00.930 |
0.668 |
0.185 |
29 / 55 |
7. |
IANNONE, Andrea |
Ducati Team |
2:01.424 |
1.162 |
0.494 |
58 / 59 |
8. |
BRADL, Stefan |
Forward Racing Team |
2:01.556 |
1.294 |
0.132 |
50 / 58 |
9. |
SMITH, Bradley |
Monster Yamaha Tech 3 |
2:01.707 |
1.445 |
0.151 |
27 / 52 |
10. |
CRUTCHLOW, Cal |
CWM LCR Honda |
2:01.713 |
1.451 |
0.006 |
34 / 61 |
11. |
REDDING, Scott |
Estrella Galicia 0.0 Marc VDS |
2:01.917 |
1.655 |
0.204 |
59 / 63 |
12. |
PIRRO, Michele |
Pramac Racing |
2:01.951 |
1.689 |
0.034 |
51 / 54 |
13. |
PETRUCCI, Danilo |
Pramac Racing |
2:02.136 |
1.874 |
0.185 |
50 / 50 |
14. |
ESPARGARO, Aleix |
Team Suzuki MotoGP |
2:02.225 |
1.963 |
0.089 |
42 / 46 |
15. |
BAUTISTA, Alvaro |
Factory Aprilia Gresini |
2:02.285 |
2.023 |
0.060 |
27 / 50 |
16. |
AOYAMA, Hiroshi |
HRC |
2:02.560 |
2.298 |
0.275 |
45 / 69 |
17. |
HAYDEN, Nicky |
Drive M7 Aspar |
2:02.699 |
2.437 |
0.139 |
22 / 46 |
18. |
BARBERA, Hector |
Avintia Racing |
2:02.700 |
2.438 |
0.001 |
28 / 55 |
19. |
MILLER, Jack |
CWM LCR Honda |
2:02.807 |
2.545 |
0.107 |
53 / 59 |
20. |
NAKASUGA, Katsuyuki |
Yamaha Factory Test Team |
2:03.092 |
2.830 |
0.285 |
38 / 47 |
21. |
VIÑALES, Maverick |
Team Suzuki MotoGP |
2:03.164 |
2.902 |
0.072 |
58 / 69 |
22. |
LAVERTY, Eugene |
Drive M7 Aspar |
2:03.295 |
3.033 |
0.131 |
41 / 47 |
23. |
DI MEGLIO, Mike |
Avintia Racing |
2:03.878 |
3.616 |
0.583 |
34 / 58 |
24. |
ABRAHAM, Karel |
AB Motoracing |
2:03.879 |
3.617 |
0.001 |
38 / 46 |
25. |
BAZ, Loris |
Forward Racing Team |
2:04.163 |
3.901 |
0.284 |
57 / 66 |
26. |
MELANDRI, Marco |
Factory Aprilia Gresini |
2:04.502 |
4.240 |
0.339 |
41 / 42 |
27. |
DE ANGELIS, Alex |
Octo Ioda Racing Team |
2:04.673 |
4.411 |
0.171 |
40 / 46 |
28. |
TAKAHASHI, Takumi |
HRC |
2:04.719 |
4.457 |
0.046 |
77 / 77 |
29. |
TSUDA, Takuya |
Team Suzuki MotoGP |
2:05.478 |
5.216 |
0.759 |
13 / 18 |
30. |
LAVERTY, Michael |
Aprilia Test Team |
2:06.190 |
5.928 |
0.712 |
23 / 28 |