Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 15. hétfő
Élő cikkek

A Brazil Nagydíj időmérőjének krónikája

Eddig a Mercedes uralta Interlagost, de a szombati tréningen a Ferrari nagyon közel került a címvédő istállóhoz. Élő, szöveges közvetítésünkből kiderül, hogy lesz-e fordulat a kvalifikáción.

Helyi idő szerint 14, nálunk 17 órakor indul a kvalifikáció. Az időmérő előtt rövid időre eleredt az eső, néhány csepp pedig rendszeresen lehull. 30 % az esélye, hogy a kvalifikáción esni fog.

Az időmérőt megelőző harmadik szabadedzésen egészen szoros végeredmény született a Mercedesek és Ferrarik között: Bottas 3 ezredmásodperccel volt csupán gyorsabb Hamiltonnál, 45-tel Raikkönennél és 58-cal Vettelnél!

Érdekesség, hogy a hétvége legjobb körideje (egyben interlagosi pályacsúcs) még mindig az első szabadedzésről való, itt Hamilton 1:09,202-es eredménye volt a leggyorsabb. Sem a második, sem a harmadik szabadedzésen nem sikerült megjavítani a körülményekből és hőmérsékletből fakadóan, pedig a megszokott az, hogy a köridők edzésről edzésre javulnak.

A nap során egy balhé is kibontakozott: a Toro Rosso hivatalos sajtóközleményben támadott rá a motorszállító Renault-ra, amiről itt olvashattok.

Indul a Q1. A Mercedes rögtön kihajtott a pályára: ők is tartanak az esőtől.

Hamilton első gyorskörében odacsapta a Mercedest és összetörte az autót!

Piros zászlóval leintették az edzés. Hamilton nem is nagyon akart válaszolni a csapat kérdésére, hogy jól van-e. A versenyzőnek nem esett baja, de sokáig nem szállt ki az autóból.

A baleset a 6-os kanyarban történt.

A mentés még zajlik, Hamiltont a medical car vitte vissza a bokszba.

Hamilton vezetői hibát követett el, túl hamar állt a gázra. Nagy lendülettel csapódott a falnak, az autó bal oldala komolyan sérült.

Újraindult a Q1, 15 perc van még hátra. Habár a harmadik edzést Bottas nyerte, a hétvége favoritjának Hamilton tűnt. Nagy esély nyílik a finn és a Ferrari előtt.

Nagy a forgalom a pályán, sorban érkeznek a gyorskörök: első nekifutásra Verstappen a leggyorsabb Bottas, Raikkönen és Alonso előtt.

Vettel is megjött, 1:09,796-tal az élre ugrott: a mezőnyből egyedül ő és a 4. helyen álló Raikkönen lágy gumit használnak, a többiek szuperlágyat.

Ne feledjük, hogy az időmérő végeredménye és a rajtsorrend most sem fog megegyezni: Gasly (25), Ricciardo (10), Hartley (10) és Stroll (5) kap rajtbüntetést.

1:09,405-tel vezet Raikkönen, mögötte Bottas és Vettel következik. Az első nekifutások véget értek, a versenyzők sorjáznak vissza a bokszba.

Verstappen szerint valami nem stimmel a motorral, ennek ellenére 4. helyen áll, Ricciardo előtt.

Stroll, akinek autójában váltót és motort cseréltek a harmadik szabadedzés után (utóbbiért nem kap büntetést, mert korábbi egység került vissza), próbálkozik, de a Williams nem tökéletes, csak a 18. helyen van.

Grosjean T-szárnyának fele hiányzik – nem tudjuk, hol hagyhatta el –, ennek ellenére javított, a 8. helyen áll.

2 perc van még hátra az edzésből: Hartley a 15. helyre javított, most továbbjutó pozícióban az új-zélandi.

Az első 11 helyen levő versenyző van a bokszban, a többiek még próbálnak javítani, vagy igyekeznek, hogy megússzák a kiesést.

Massa nagy kört autózott, 4. helyre ugrott fel, 4 tizeddel Raikkönen mögé.

Stroll és Gasly sem tudott javítani, azaz Wehrlein, Gasly, Stroll, Ericsson és Hamilton a Q1 kiesői. 15. helyezettként Brendon Hartley harmadik nagydíján Q2-be jut.

Alonso 11. helyen jutott tovább a Q2-be. Az eddig látottak alapján a McLaren ennél erősebb eredményre is pályázhat.

A 15 perces Q2 is elkezdődött, több versenyző esőcseppeket jelentett a pályán.

Bottas első köre 1:08,901: megvan az új körrekord, ami a második és harmadik szabadedzésen elmaradt.

A finn mögött Vettel és Raikkönen, majd Verstappen és Ricciardo – az ausztrál lágy gumit használ, mivel rajtbüntetést fog kapni.

Massa a gyors részeken – az első és harmadik szektorban – nagyon gyors, a kanyargós szakaszon elmarad: összességében 5. helyre ugrott fel, de Ricciardo hamar újra megelőzte.

Verstappen autója leállt a bokszutca bejáratánál. Nagy volt a zavar: leállították a holland és Alonso autóját is, és nem volt egyértelmű, melyik versenyzőt hívják ki mérlegelésre. A Red Bullt szerelők tolták a garázsig.

Elkezdődtek az utolsó percek, a versenyzők lassan elhagyják a bokszutcát utolsó gyorkörükért.

Bottas 1:08,638-ra javítja a legjobb kört, de Vettel őt is túlszárnyalja a Q2 végén – a közvetítésben az óra 1:58-nál megállt, így a leintésig nem igazán lehetett tudni, mennyi idő van még hátra.

Vettel (1:08,494), Bottas, Verstappen, Raikkönen, Ricciardo, Alonso, Massa, Hülkenberg, Perez és Sainz jutott tovább a Q3-ba.

Ocon, Grosjean, Vandoorne, Magnussen és Hartley estek ki – utóbbi még csak mért kört sem teljesített a Q2-ben, helyette arra szánta az időt, hogy rajtokat gyakoroljon a bokszutca kijáratán.

Raikkönen káromkodással teli rádióüzenetét játszották be: a finn nem örült a 4. pozíciónak, és annak, hogy nem volt ideje még egy gyorskört megtenni.

Indul a Q3, Bottas sietett, hogy elsőként hagyhassa el a bokszot.

A finn ennek megfelelően elsőként teljesít gyorskört is: 1:08,442-tel az élen, ez jobb Vettel Q2-es körénél.

Vettel tovább javított, 1:08,360-nal első helyen a német.

Az első gyorskörök alapján Vettel, Bottas, Raikkönen és Verstappen az első négy sorrendje.

Massa eltolva ment ki gyorskörére, ugyanott indult meg az autója, mint a Q1-ben Hamiltoné, de a brazil megfogta a Williamst.

Ezzel a kormánymozdulattal mentette meg a balesetet Massa.

Amíg az autók a bokszban pihennek az utolsó kifutás előtt, nézzük meg, ki hányszor indult eddig pole-pozícióból idén: Vettel négyszer, Bottas kétszer, Raikkönen egyszer.

A látóhatáron levő sűrű esőfelhőzet széle elérte a pályát, a Force India szerint már csepereg az eső, és folytonosan erősödik.

Vettel elsőként kezdte meg gyorskörét, lássuk, lehetséges-e javulás. Az első szektorban alig marad el.

Az első szektorban Raikkönen és Bottas is legjobb részidőt autózott!

Az először leintett Vettel 0,058 másodperccel elmarad legjobb körétől.

Raikkönen nem javít, Bottas viszont 38 ezreddel gyorsabb Vettelnél, a finn pilótáé a pole-pozíció!

A Q2 vége – Ricciardót kivehetjük, ő rajtbüntetést fog kapni:

Bottas nagy örömében elnézte, hova kell mennie: a parc fermébe hajtott, miközben a célegyenesbe kellett volna leparkolnia. Csak a két Ferrari áll a pályacsíkon.

Ez a top 3-as interjú valószínűleg nem úgy sikerült, ahogy tervezték: Bottast a parc fermében kérdezték meg, eközben a két ferraris a célegyenesből besétált a bokszutcába, az FIA bokszába kellett utánuk futni, és begyűjteni őket.

Olvastad már?